Interjú

„Nincs manír”

Esterházy Mátyás, Szoboszlai Dominik menedzsere

Sport

A Leipzigtól 70 millió eurós vételárért a Liverpoolba igazolt Szoboszlai Dominik az első angliai szezonjára készül, miközben Magyarországon még mindig arról vitatkoznak, hogy a sikeres középpályás a magyar futball terméke-e. Egyebek közt erről, a politika szerepéről és az irreális magyar elvárásokról beszélgettünk a focista átigazolása felett is bábáskodó menedzserével.

Magyar Narancs: Belegondolt már, hogy valószínűleg Puskás Ferenc Real Madridba kerülése óta Szoboszlai Dominik Liverpoolba igazolása a legnagyobb dolog, ami magyar focistával történt?

Esterházy Mátyás: Azt nyilván felfogtam, hogy én menedzseltem le, de nem szeretnék hasonlítgatni, és főleg nem Puskás Ferenchez. Két teljesen különböző éra, két teljesen különböző karrierút egy egészen más világban. Nincs értelme az összehasonlításnak, de a sportszakmai lépték tényleg hasonló.

MN: Ennyire nehéz teher az, hogy a magyar közeg mindenkit szeretne Puskáshoz hasonlítani?

EM: Ez azért van, mert ezt az űrt mindenki be akarja tölteni, és próbáljuk a legjobb emlékeinket elővenni, hogy párhuzamba állítsuk azzal, ami most történik. Mi tudatosan nem akarjuk Dominikot senkihez sem hasonlítani. Ő Szoboszlai Dominik, aki önmagában értelmezendő.

MN: Közelről hogyan néz ki az, amikor a világ egyik legnagyobb klubja bejelentkezik egy játékosért? Mi egy menedzser dolga ilyenkor?

EM: A Liverpoollal régóta, még a salzburgi időszakból kapcsolatban vagyok, de az, hogy ez az üzlet nyáron lezárható, körülbelül egy héttel azelőtt tűnt reálisnak, mielőtt hivatalossá vált a transzfer. Ennyire gyorsan ment végbe. Olyan ez, mint minden más üzlet, csak itt a léptékek mások. A kisebb átigazolások is hasonlóan működnek.

MN: Ilyenkor mennyit számít az, hogy Szoboszlai Dominik nemcsak focistaként érdekes, hanem saját brandet is fel lehet köré húzni? Emeli az értékét, hogy már egymillió követője van Instagramon?

EM: Nem a millió követő számít itt, hanem a személyes brand fejlődése. Ez gazdaságilag egyre fontosabb. Az irányvonalat Dominik, Dominik édesapja és én határoztuk meg. A köré felépített kommunikáció az én feladatom.

MN: Hogyan írná le a felépített Szoboszlai brandet?

EM: A címkézés nem természetes, nem akarom megmondani, mit gondoljanak az emberek róla. Ő sok energiát tesz bele abba, hogy sportolóként ennyire releváns legyen, mint amilyenné vált 22 éves korára. Ez alakítja a brandjét is: az elhivatottság, a munka, a szorgalom és az ezzel jövő sikerek. Keveset beszéltünk feleslegesen, és nagyon sokat dolgoztunk. Szerintem ez követendő példa, és ha sokan értelmezik őt így, akkor sikeres volt az út. Ha azt látná valaki, hogy ő egy szerencsés lusta sportoló, az baj lenne.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.