Interjú

„Nincs manír”

Esterházy Mátyás, Szoboszlai Dominik menedzsere

Sport

A Leipzigtól 70 millió eurós vételárért a Liverpoolba igazolt Szoboszlai Dominik az első angliai szezonjára készül, miközben Magyarországon még mindig arról vitatkoznak, hogy a sikeres középpályás a magyar futball terméke-e. Egyebek közt erről, a politika szerepéről és az irreális magyar elvárásokról beszélgettünk a focista átigazolása felett is bábáskodó menedzserével.

Magyar Narancs: Belegondolt már, hogy valószínűleg Puskás Ferenc Real Madridba kerülése óta Szoboszlai Dominik Liverpoolba igazolása a legnagyobb dolog, ami magyar focistával történt?

Esterházy Mátyás: Azt nyilván felfogtam, hogy én menedzseltem le, de nem szeretnék hasonlítgatni, és főleg nem Puskás Ferenchez. Két teljesen különböző éra, két teljesen különböző karrierút egy egészen más világban. Nincs értelme az összehasonlításnak, de a sportszakmai lépték tényleg hasonló.

MN: Ennyire nehéz teher az, hogy a magyar közeg mindenkit szeretne Puskáshoz hasonlítani?

EM: Ez azért van, mert ezt az űrt mindenki be akarja tölteni, és próbáljuk a legjobb emlékeinket elővenni, hogy párhuzamba állítsuk azzal, ami most történik. Mi tudatosan nem akarjuk Dominikot senkihez sem hasonlítani. Ő Szoboszlai Dominik, aki önmagában értelmezendő.

MN: Közelről hogyan néz ki az, amikor a világ egyik legnagyobb klubja bejelentkezik egy játékosért? Mi egy menedzser dolga ilyenkor?

EM: A Liverpoollal régóta, még a salzburgi időszakból kapcsolatban vagyok, de az, hogy ez az üzlet nyáron lezárható, körülbelül egy héttel azelőtt tűnt reálisnak, mielőtt hivatalossá vált a transzfer. Ennyire gyorsan ment végbe. Olyan ez, mint minden más üzlet, csak itt a léptékek mások. A kisebb átigazolások is hasonlóan működnek.

MN: Ilyenkor mennyit számít az, hogy Szoboszlai Dominik nemcsak focistaként érdekes, hanem saját brandet is fel lehet köré húzni? Emeli az értékét, hogy már egymillió követője van Instagramon?

EM: Nem a millió követő számít itt, hanem a személyes brand fejlődése. Ez gazdaságilag egyre fontosabb. Az irányvonalat Dominik, Dominik édesapja és én határoztuk meg. A köré felépített kommunikáció az én feladatom.

MN: Hogyan írná le a felépített Szoboszlai brandet?

EM: A címkézés nem természetes, nem akarom megmondani, mit gondoljanak az emberek róla. Ő sok energiát tesz bele abba, hogy sportolóként ennyire releváns legyen, mint amilyenné vált 22 éves korára. Ez alakítja a brandjét is: az elhivatottság, a munka, a szorgalom és az ezzel jövő sikerek. Keveset beszéltünk feleslegesen, és nagyon sokat dolgoztunk. Szerintem ez követendő példa, és ha sokan értelmezik őt így, akkor sikeres volt az út. Ha azt látná valaki, hogy ő egy szerencsés lusta sportoló, az baj lenne.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk