Ötgólos hátrányból fordítva legyőzte a brazilokat a női kézilabda-válogatott

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. július 28.

Sport

Nagy küzdelem volt. 

A magyar női kézilabda-válogatott 25-24-re legyőzte Brazíliát a párizsi olimpia vasárnapi versenynapján, a csoportkör második fordulójában. A magyarok csütörtökön 31-28-ra kikaptak a házigazda, címvédő és világbajnok franciáktól, a folytatásban kedden Angola, csütörtökön Spanyolország, szombaton pedig Hollandia lesz az ellenfele. Két hatcsapatos csoportban zajlanak a küzdelmek, az első négy-négy válogatott jut a negyeddöntőbe.

 
A magyar válogatott játékosai ünnepelnek, miután 25-24-re győztek Brazília ellen a 2024-es párizsi nyári olimpia női kézilabdatornájának B csoportjában játszott mérkőzésen a Dél-párizsi Arénában 2024. július 28-án.
Fotó: MTI/Kovács Tamás
 

A két együttes korábban 18 alkalommal találkozott egymással, 11 magyar győzelem, két döntetlen és öt brazil siker volt a mérleg. Legutóbb a tokiói játékok csoportkörében csaptak össze a felek, akkor 33-27-re a dél-amerikaiak kerekedtek felül.

  • A magyar csapat készült a korai kezdésre, a felkészülés során a szlovénokkal játszott már reggel kilenc órától. Nem is kezdett álmosan Golovin Vlagyimir szövetségi kapitány együttese, a csapatkapitány és zászlóvivő Böde-Bíró Blanka védésével és Kuczora Csenge góljával indult a meccs.
  • A helyzeteket jól alakította ki a magas iramú találkozó elején a magyar együttes, rövid időn belül kétszer is a kapufa akadályozta meg a gólszerzést, míg a brazilok elsősorban a gyors támadásokra és a jobb szélre alapoztak.
  • Hat-négyes magyar előnynél jött az első dél-amerikai időkérés, és csapatkapitánya, a Bajnokok Ligája-címvédő Győri Audi ETO-t erősítő Bruna Almeida de Paula vezérletével fordított is a rivális (6-7).
  • Innen a brazilok kerültek előnybe, s rendre az ő egygólos előnyük után kellett az egyenlítésért támadnia a magyar válogatottnak, amely Böde-Bíró védéseivel tartotta a lépést, ám az első emberhátrányos időszakot is kihasználva négy találattal elhúzott az ellenfél (8-12).
  • A cserék érkezése után a védekezés nem működött olyan hatékonyan, mint előtte, támadásban is hiányzott az addigi pontosság, így háromgólos hátrányban vonult az öltözőbe Golovin alakulata.
  • A második félidőt emberelőnyben kezdte a magyar válogatott, Böde-Bíró mindkét szélről fogott lövést, ám a támadásbeli pontatlanságok és kidolgozott helyzetek nélkül befejezett akciók miatt 18-13-ra ellépett Brazília.
  • Bő nyolcperces gólcsendjét megtörve két szélső találattal közelített a magyar csapat, 19-17-nél pedig már a „mínusz egyért” támadhatott. Ekkor ez még nem sikerült, sorfrissítés után viszont 20-19-re felzárkózott; védekezésben is többször változtatott, külön figyelmet szentelt például a brazil támadások „eszének” számító De Paulára.
  • Füzi-Tóvizi Petrát kellett ápolni egy ütközés után 22-21-nél, majd két emberhátrányos percet kibekkelve – 8-8 után először – 23-23-nál ismét döntetlen lett az állás.
  • Az utolsó öt percben többször is támadhatott a vezetésért Golovin válogatottja: az utolsó percben Böde-Bíró ziccert védett – ez volt a 11. hárítása –, a második félidőben pályán lévő és ezúttal parádésan játszó Simon Petra pedig hat másodperccel a dudaszó előtt egy pontos távoli lövéssel eldöntötte a mérkőzést.

Ezzel a francia fővárosban első győzelmét ünnepelhette a női válogatott. A brazil kapuban a BL-ezüstérmes Gabriela Moreschi ugyancsak 11 védéssel zárt.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -

A kanadai performer-zenész-költő jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.