Wimbledonban sem indulhatnak az orosz és fehérorosz sportolók

  • narancs.hu
  • 2022. április 20.

Sport

Az Ukrajna elleni invázió miatt döntöttek így a nagy múltú teniszbajnokság szervezői.

A füves pályás Grand Slam-torna szervezői szerdai közleményükben jelentették be, hogy Oroszország Ukrajna ellen folytatott háborúja miatt döntöttek így – számol be róla az MTI. „Az ilyen indokolatlan és példátlan katonai agresszió körülményei között elfogadhatatlan lenne, ha az orosz rezsim bármilyen előnyt kovácsolna orosz vagy fehérorosz játékosok részvételéből a bajnokságon” – olvasható az All England Club és a szervezőbizottság közös kommünikéjében, amely hozzáteszi, ha a háború tekintetében júniusig komoly változás lenne, akkor mérlegelni fogják a helyzetet.

A szervezők indoklása szerint alaposan megvizsgálták a lehetséges intézkedéseket, amelyeket az Egyesült Királyság kormányának útmutatásai alapján meg lehetne tenni. Tekintettel azonban a viadal kiemeltségére és annak fontosságára, hogy a sportot ne használhassák az orosz rezsim népszerűsítésére, úgy érezték, nem volt más lehetőség.

A torna mezőnyéből így olyan teniszezők hiányoznak majd, mint a világranglistán második Danyiil Medvegyev vagy nyolcadik Andrej Rubljov, illetve a nőknél tizenötödik Anasztaszija Pavljucsenkova.

A háború kitörése után a sportág nemzetközi szervezetei eltiltották az orosz és fehérorosz válogatottakat a nemzetközi versenysorozatoktól, a játékosok azonban egyénileg részt vehetnek bizonyos tornákon, igaz, országuk zászlaját nem használhatják. Az idei wimbledoni tornát június 27. és július 10. között rendezik.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.