Nők - TV2: Harcibarbi (Interjú Hadas Kriszta riporterrel)

  • 2003. október 2.

Szex

Csak a tavalyi évben négy rangos elismerést kapott riporteri munkájáért: a Sajtópáholy díjat riporter kategóriában, az év riportere lett, az Orvosi Kamara Médiadíját, valamint a Cosmopolitan Te vagy a legjobb című elismerését a média kategóriában. Most a TV2 Napló című műsorának riportereként dolgozik.
Villanynarancs
Csak a tavalyi évben négy rangos elismerést kapott riporteri munkájáért: a Sajtópáholy díjat riporter kategóriában, az év riportere lett, az Orvosi Kamara Médiadíját, valamint a Cosmopolitan Te vagy a legjobb című elismerését a média kategóriában. Most a TV2 Napló című műsorának riportereként dolgozik.

Tűsarok: Megszoktad már, hogy a riportjaid nagy port kavarnak?

Hadas Kriszta: Volt néhány ilyen, de akkora hatást talán egyik sem váltott ki, mint Az igazi vészhelyzet, amely a magyar kórházak állapotáról szólt. Egyébként 1992-ben, a rendszerváltás után jelentem meg a Kossuth rádió Krónika rovatánál, és azokban az időkben, a médiaháború közepén az ilyesmi mindennapos történet volt. 168 órás fiatal voltam, dolgozhattam Mester Ákosékkal, és az nagy megtiszteltetés volt. Mondhatom, hogy annak örültem a legjobban. Négynapos volt a kislányom, amikor mindenkit kirúgtak onnan.

T: A gyermek születése mennyiben befolyásolta a karrieredet?

HK: Hat-hét hónapos volt a Sári, még szoptattam, amikor újra elkezdtem riportokat csinálni. Hülyeség volt, de mentálisan nem voltam érettebb, mint a gyermekem. Egyébként logisztika és kitartás kérdése az egész, hogy képes vagy-e úgy dolgozni, hogy nem alszol egy héten kétszer. Nekem ez ment, ráadásul miközben Frei Tamásnak dolgoztam, nappali tagozatra jártam a főiskolára, és akkor volt bölcsődés a gyerek. Ez persze nem superwomanség, hanem ezt kellett csinálni, és mivel volt energiám, csináltam. Az más kérdés, hogy milyen a női riporter élete.

T: Milyen női riporternek lenni?

HK: Amikor megkaptam egy éve, a nők között elsőként, a Sajtópáholy díjat riporter kategóriában, egy kollégám gratulált, és megkérdezte, hogy ki kapta a férfi kategóriában ezt a díjat. Hát ilyen női riporternek lenni. Pedig a riportnak nincs nemi szerve, az egy műfaj. Azt hiszik, hogy a női riporter az egészségügyről, a férfi meg a katonaságról csinál riportot. De ez nem így van.

T: Sok mindenről csinálsz riportot a prostituáltaktól a Mount Kenya megmászásáig, mint legutóbb. Ezek a te ötleteid, vagy feladatként kapod őket?

HK: Az embernek kell kompromisszumokat kötnie, de azért mondjuk fele-fele arányban én találom ki a témákat. A szervezés viszont teljes egészében az enyém. Nekem kell lelevelezni, pénzt kunyerálni. A hegyre például úgy indultunk el, hogy semmilyen cuccunk nem volt. Miért érdekelne bárkit is, hogy tűsarkú cipőben mászom-e fel a Mount Kenyára, vagy van jó bakancsom.

T: Ez veszélyesnek tűnik.

HK: Az is. Hihetetlen felelőtlenség volt a részemről. Mindig igent mondok, aztán amikor ott vagyok, csak akkor gondolkodom el, hogy eszemnél vagyok-e egyáltalán. Miért nem shoppingolok inkább valahol? Mert én egy igazi butikbébi vagyok. Egy beteges vásárló. Mindenhol, még a riportok során is megtalálom a boltokat. Amszterdamban a piroslámpás negyedben például megláttam a kirakatban egy tűsarkú tornacipőt, és mondtam a srácoknak - a stricinek, aki Magyarországról jött velünk, hogy ő ismeri az ottani viszonyokat, aztán az első alkalommal lelépett, meg a stábnak -, hogy ha két napig nem eszünk, ez a cipő akkor is ott lesz a kofferomban. A vásárlás megvidámítja a napjaimat.

T: Szerinted sokat számít a tévés szakmában, hogy nő valaki?

HK: Szerintem inkább személyiségek vannak. A főnökeim tudják, hogy pitbull típus vagyok, ezért soha nem vetődött fel bennük, hogy azért ne menjek el valahová, mert gyerekem van. Nagyon utálnám ezt, mert elsősorban a riporteri kvalitásokat kell figyelembe venni. Az a baj, hogy a főnökök a médiában nagy többségében férfiak, és nekik van egy elképzelésük arról, milyen nőt szeretnek nézni az emberek a képernyőn, tehát meghatározzák a közízlést. E szerint kétféle nő van a magyar médiában, az egyik a kiskosztümös, jól szituált, szabályos arcú, de legalábbis nem túl extravagáns, és van a dögös maca, akinek nagy melle van vagy feltűnő haja, de legalább kihívó hangja. Ez nem a valóság.

T: Macsó nőnek tartanak?

HK: A díjak miatt sokszor megkérdezik, hogy milyen kemény csajnak lenni, de utálom azokat a sztereotípiákat, hogy én macsó nő vagyok, ő meg nőies nő. Van egy határozott elképzelésem, és van egy szakmám, amit megtanultam. Ennek semmi köze a nőiességhez és a macsósághoz. Ha már szereplője leszek egy riportnak, akkor esendő vagyok én magam is. Csetlek-botlok, krumpliorrom van, de utána felveszem a miniszoknyát, vagy vacsorát főzök a családomnak. Visszapillantó tükrökben, klotyókban sminkelem magam a riportok során, mert hiú vagyok én is, de van, hogy erre sincs alkalmam.

T: A kollégáid nem féltékenyek?

HK: Nem hiszem, de azt tudom, hogy többen nem szeretnek, harcibarbinak hívnak a hátam mögött, mert pukkancs vagyok és elég fegyelmezetlen. Sokszor nem a megfelelő módon fogalmazom meg, amit gondolok. De az biztos, hogy nem látom magam mögött a hosszú sort, melynek tagjai esetenként napi 24 órát szeretnének dolgozni, és mindenáron meg akarnak dögleni egy riportért.

(x)

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

Szerbia kontra Szerbia: az ország, amely saját magával vív harcot

  • Végel László
Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő. A Vučić-rezsim azonban nem hátrál.