8 kérdés – Rudolf Péter

Színház

false

 

Fotó: MTI – Kallos Bea

1. Mikor sírt utoljára?

RP: El kellett altatni a pulinkat, Bodzát. 12 éves volt. Bohém. Bohóc. Zseni. De ennél kevesebb is elég. Nem hangzik macsósan, elismerem, de percről percre szentimentálisabb vagyok.

2. Kinek adná meg szívesen a telefonszámát?

RP: Senkinek. Majd én jelentkezem.

3. Melyik napot törölné ki a múltjából, ha ez lehetséges volna?

RP: Egyiket sem. A gyengeségeim, a bűneim is a részeim. Ez vagyok.

4. Melyik könyvet vágta a sarokba legutóbb, mert annyira rossznak találta?

RP: Csak jó választásaim voltak.

5. Mi a legjobb drog a világon?

RP: Természetesen a szerelem. Ha kisszerűbben gondolkodunk: a kávé.

6. Ki a legnagyobb magyar?

RP: Ilyen fogalom nem létezik. Játékként is csak felsorolást tudnék összehozni. A szempontjaim között a teljesítmény mellett az emberi nagyság is fontos tényező lenne.

7. Királyság vagy köztársaság?

RP: Illik a köztársaságot választani. Rendben, de nem mindegy, ki a király. Tohonya rendszereket csak bivalyerővel lehet megmozdítani. Nagy Péter 100 évet lendített Oroszországon. Ha sokat dumcsiznak a feladatokról, nem biztos, hogy összejön. Egy-egy történelmi időszaknak megvan a maga logikája. Még a morális szempontok sem állandók.

8. Mennyibe kerül egy kortárs regény mostanában?

RP: 3000 forint körül.

+1 Mi az az önt jellemző három dolog – tulajdonság, élmény –, amely először eszébe jut?

RP: Aggodalom. Önirónia. Ha élményt kell mondani: három éve itthon volt a nagylányunk is, aki külföldön tanult. Pár méterre lemaradva baktattunk utánuk. Hallgattam, ahogy együtt röhögnek valamin. Nem tudom min, de nagyon. Szeretem, ha ez cseng a fülemben.

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.

Fagin elsápad

Pong Dzsun Ho társadalmi szatírái, Guillermo del Toro árvái, vagy épp Taika Waititi szeretnivalón furcsa szerzetei – mindegy, merre járunk, a kortárs filmben lépten-nyomon Charles Dickens hatásába ütközünk.