Az SZFE szenátusa: "esetünkben a modellváltás valódi célja az erőszakos térfoglalás, a szabad gondolat korlátozása"

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 2.

Színház

Szerintük az újonnan kijelölt kuratórium nem ismeri az egyetem valós működését.

Rövid, ám kemény közleményben tudatta a véleményét a Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) szenátusa az újonnan kinevezett kuratóriumi tagokról, akik ezentúl irányítani fogják az egyetemet.

"A névsor világossá tette, hogy a kuratórium megbízója sem a kurátorok személyére tett javaslatainkat, sem a kiválasztásukra kidolgozott szakmai szempontrendszerünket nem vette figyelembe. Szemben a korábban lebegtetett lehetőséggel az egyetem egyetlen képviselője sem kapott helyet a testületben" - írják az SZFE Facebook-oldalán.

Hozzáteszik, hogy a kuratórium nem ismeri az egyetem valós működését. "Vidnyánszky Attila személyében olyan elnök kapott felhatalmazást, aki nyilatkozataival évek óta következetesen és céltudatosan rombolja egyetemünk hírnevét. A kuratórium további tagjainak ugyanakkor nincs számottevő felsőoktatási tapasztalata."

Majd megjegyzik, hogy mindez ismételten bizonyítja azt, hogy "esetünkben a modellváltás valódi célja nem az oktatás korszerűsítése, színvonalának emelése, hanem a minőséget és a hagyományokat semmibe vevő erőszakos térfoglalás, a szabad gondolat korlátozása."

Ahogy arról mi is beszámoltunk, pénteken derült ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium egy közleményéből, hogy az alapítványi fenntartásba kerülő SZFE-n a kuratórium elnöke Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója lesz, de bekerül a kuratóriumba Bacsa György, a Mol stratégiai ügyvezető igazgatója, Lajos Tamás operatőr-producer, Rátóti Zoltán színész-rendező, és Világi Oszkár, a Slovnaft igazgatóságának elnöke, vezérigazgatója.

Erre reagált szombat este Zsámbéki Gábor rendező, aki egy szűkszavú közleményben jelentette be, hogy felbontotta szerződését a Színház- és Filmművészeti Egyetemmel (SZFE).

Majd felmondott Gáspár Máté, az egyetem Elméleti és Művészetközvetítői Intézet vezetője is, mert számára (is) elfogadhatatlannak bizonyult az egyetem újonnan kinevezett kuratóriuma.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.