Baleset a Vígszínházban: nyomoz a rendőrség

  • narancs.hu
  • 2024. június 24.

Színház

Jegercsik Csaba nagyot esett, eltört a csuklója. A Vámpírok bálja című elóadáson történt a baleset.

Rendőségi nyomozás indult a Vígszínházban péntek este történt baleset ügyében – írja a Blikk. Mint ismeretes, a Vámpírok bálja című előadásán egy több méter magas díszletelemről a mélybe zuhant a Professzort alakító Jegercsik Csaba. A színész a PS Produkció tájékoztatása szerint csuklótörést szenvedett, műteni kellett, a felépülése eltarthat egy ideig. A BRFK Kommunikációs Osztálya megerősítette, keresik a baleset felelőseit.

„A Budapesti Rendőr-főkapitányság Tevékenység Irányítási Központjába 2024. június 21-én 21 óra 30 perckor érkezett a bejelentés, mely szerint a Vígszínházban, előadás közben baleset történt; egy színész a magasságból lezuhant. A XIII. kerületi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztályának nyomozói a helyszínen szemlét folytattak, és az ügyben foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés bűntett miatt indítottak nyomozást ismeretlen tettes ellen” – írta a lapnak a rendőrség. 

Az újság egyébként úgy tudja, nem ez volt az egyetlen baleset, amely a napokban a produkciónál történt; információik szerint ugyanis a csütörtöki próbán a társulat egyik háttérembere is súlyosan megsérült.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.