Blackface miatt letiltották a Thália darabját, Kálomista egyelőre nem foglalkozik az üggyel

  • narancs.hu
  • 2023. május 7.

Színház

Napjaink egyik legelismertebb rendezője, Martin McDonagh ügynöksége kereste meg a színházat. 

Letiltotta a Thália Színház A nagy kézrablás című előadását a darab szerzője, Matin McDonagh ügynöksége. Levélben keresték meg Kálomista Gábort, mert eljutott hozzájuk a hír, miszerint a darab fekete karakterét nem fekete, hanem feketére sminkelt fehér férfi játssza. Az ún. blackface-nek a nyugati mainstreamben már nincs helye, ugyanis a 19. századi Egyesült Államokban így gúnyolták ki a rabszolgaságban élő afroamerikaiakat – írja az Index

A darabot 2016-ban mutatták be először. Az előadás szombaton is lement, és Kálomista Gábor ügyvezető igazgató a lap megkeresésére közölte, egyelőre nem foglalkozik az ügynökség álláspontjával. Azonban ha jogi eljárásra kerülne sor, kíváncsian várja, hogy a bíróság miként ítéli meg a helyzetet. 

Martin McDonagh a darabjain túl olyan filmjeiről ismert, mint az Erőszakik, a Három óriásplakát Ebbing határában és A sziget szellemei.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.