Blackface miatt letiltották a Thália darabját, Kálomista egyelőre nem foglalkozik az üggyel

  • narancs.hu
  • 2023. május 7.

Színház

Napjaink egyik legelismertebb rendezője, Martin McDonagh ügynöksége kereste meg a színházat. 

Letiltotta a Thália Színház A nagy kézrablás című előadását a darab szerzője, Matin McDonagh ügynöksége. Levélben keresték meg Kálomista Gábort, mert eljutott hozzájuk a hír, miszerint a darab fekete karakterét nem fekete, hanem feketére sminkelt fehér férfi játssza. Az ún. blackface-nek a nyugati mainstreamben már nincs helye, ugyanis a 19. századi Egyesült Államokban így gúnyolták ki a rabszolgaságban élő afroamerikaiakat – írja az Index

A darabot 2016-ban mutatták be először. Az előadás szombaton is lement, és Kálomista Gábor ügyvezető igazgató a lap megkeresésére közölte, egyelőre nem foglalkozik az ügynökség álláspontjával. Azonban ha jogi eljárásra kerülne sor, kíváncsian várja, hogy a bíróság miként ítéli meg a helyzetet. 

Martin McDonagh a darabjain túl olyan filmjeiről ismert, mint az Erőszakik, a Három óriásplakát Ebbing határában és A sziget szellemei.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."