Tánc

CMMN SNS PRJCT

  • Sisso
  • 2017. január 1.

Színház

Kortárs zsibvásár a színpadon, avagy hogyan kössünk szórakoztató üzletet egymással és az előadókkal egy furcsa táncelőadáson. Molnár Csaba produkciója bonyolult eset, ugyanis nem ősbemutató, hanem… A tavalyi, első OPEN Fesztivál programjában volt látható Martin Schick és Laura Kalauz azonos című előadása, amelyet a végén szokatlan körülmények között árverésre bocsátottak, és azt Molnár Csaba vette meg. A két szerepre a frissen végzett Raubinek Lilit és a régi motoros Szász Dánielt kérte fel, és most a második OPEN záróestjén mutatták be. Különleges duót alkotnak az előadók, akik íratlan szabályok szerint viszonyulnak egymáshoz, és kedvesen, ám határozottan tartják kézben az előadást. Nem véletlen, hogy a közösségi színjátszás ünnepét zárták a darabbal, hiszen a társas viszonyokkal foglalkozik, és azok rehabilitációjára olyan új, közösségi kereskedelmi formákat ajánl a színház keretein belül, amelyek szórakoztatóak is.

Kukkolók és résztvevők egyszerre lehetünk. Kaphat bárki kínai vécékefét, vízforralót, gyöngyöket, amire szüksége van, és cserébe feladatot is. Fel kell öltöztetni a rajtuk lévő ruhadarabokból a performereket, vagy rajtaütésszerűen ki kell találni, miből vannak a párbeszédek, amelyek a cseregesztusok és hétköznapi helyzetek közé szövődtek észrevétlenül. Játszunk és játszanak velünk, miközben a kortárs tánc is reflektál önmagára, sok humorral. A fiktív kereskedelmi hangulat a végére komolyba fordul, újra elárverezik, azaz továbbadják az előadást. A közönség lendül, hitetlenkedik, készpénzben fizet, aláír, aztán hazavisz. Végelszámolás is van, jegybevétel, kiadások, és a fennmaradót közös megegyezéssel karitatív célokra fordítjuk.

Frissítő élmény, és Molnár Csaba eddigi, saját repertoárját tekintve bizonyossá teszi, hogy a kortárs tánc az új színház. Az előadás pedig terjed, úgyhogy élvezni fogják még sokan, de persze nem ugyanezt.

MU Színház, november 26.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."