Tánc

CMMN SNS PRJCT

  • Sisso
  • 2017. január 1.

Színház

Kortárs zsibvásár a színpadon, avagy hogyan kössünk szórakoztató üzletet egymással és az előadókkal egy furcsa táncelőadáson. Molnár Csaba produkciója bonyolult eset, ugyanis nem ősbemutató, hanem… A tavalyi, első OPEN Fesztivál programjában volt látható Martin Schick és Laura Kalauz azonos című előadása, amelyet a végén szokatlan körülmények között árverésre bocsátottak, és azt Molnár Csaba vette meg. A két szerepre a frissen végzett Raubinek Lilit és a régi motoros Szász Dánielt kérte fel, és most a második OPEN záróestjén mutatták be. Különleges duót alkotnak az előadók, akik íratlan szabályok szerint viszonyulnak egymáshoz, és kedvesen, ám határozottan tartják kézben az előadást. Nem véletlen, hogy a közösségi színjátszás ünnepét zárták a darabbal, hiszen a társas viszonyokkal foglalkozik, és azok rehabilitációjára olyan új, közösségi kereskedelmi formákat ajánl a színház keretein belül, amelyek szórakoztatóak is.

Kukkolók és résztvevők egyszerre lehetünk. Kaphat bárki kínai vécékefét, vízforralót, gyöngyöket, amire szüksége van, és cserébe feladatot is. Fel kell öltöztetni a rajtuk lévő ruhadarabokból a performereket, vagy rajtaütésszerűen ki kell találni, miből vannak a párbeszédek, amelyek a cseregesztusok és hétköznapi helyzetek közé szövődtek észrevétlenül. Játszunk és játszanak velünk, miközben a kortárs tánc is reflektál önmagára, sok humorral. A fiktív kereskedelmi hangulat a végére komolyba fordul, újra elárverezik, azaz továbbadják az előadást. A közönség lendül, hitetlenkedik, készpénzben fizet, aláír, aztán hazavisz. Végelszámolás is van, jegybevétel, kiadások, és a fennmaradót közös megegyezéssel karitatív célokra fordítjuk.

Frissítő élmény, és Molnár Csaba eddigi, saját repertoárját tekintve bizonyossá teszi, hogy a kortárs tánc az új színház. Az előadás pedig terjed, úgyhogy élvezni fogják még sokan, de persze nem ugyanezt.

MU Színház, november 26.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.