Színház

Fuerza Bruta

  • - urfi -
  • 2015. szeptember 19.

Színház

A pocsék logisztikának köszönhető embertelen tülekedés után a nyitott tetejű arénába érkező közönség lelkesebb fele azonnal táncra perdül, amit az előadás elkezdése után sem kell abbahagynia, hiszen az emelvényre lépő ötfős zenekar rögtön zabolázatlan dobolásba és kántálásba kezd. A felvezetés a levegőben összefonódva és lökdösődve himbálózó légtornászokkal teljesedik ki, és aztán jön a meglepetés: a közönség tagjai kézről kézre adják a hatalmas vásznat, amelyet rengeteg levegő befújásával mindent és mindenkit beborító, instant sátorrá formálnak. Ekkor válik totálissá az érzékszerveink abuzálása: a lézershow és lüktető zene közben a sátortetőn táncoló előadók váratlanul aláereszkednek a mélybe, kikapnak egy-egy embert a közönségből, vagy magas légnyomású csövekben lebegnek ég és föld között. A szünet nélkül áradó, valóban nyers erő először letaglózó, de már a nagyon rövid, fél óránál karcsúbb játékidő alatt is kiismerhetővé és túlhajtottá válik.

false

A tíz éve Buenos Airesben alapított Fuerza Bruta egyórás show-ját állítólag 10 millió néző látta már szerte a világban, ennek a fináléját tolták le naponta négyszer a Szigeten. Nem cirkusz, nem színház, nem koncert, miközben persze mindegyikre emlékeztet, és valamennyire a közönség is aktív résztvevővé válik – ez a műfaji kísérletezés az egyetlen művészi izgalom, amivel a Fuerza Bruta szolgálni tud. A többi szemkápráztató hatásvadászat, majdnem tökéletesen komponált szemfényvesztés.

Sziget, Nagy Utcaszínház, augusztus 16.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.