ZSINÓRPADLÁS - Rés a présen

„Gazdagítani kellett”

  • rés a présen
  • 2023. október 4.

Színház

Vidovszky György rendező

rés a présen: Tom Schulman Holt költők társasága című darabját mutatjátok be október 14-én az Átriumban. Ez már A végjáték évadának része?

Vidovszky György: Amikor felkértek, még szó sem volt arról, hogy ez lesz az utolsó évada a Kultúrbrigádnak. Persze nyomasztó dolog egy alkotócsapat kvázi utolsó előadását rendezni, és szomorú, hogy a csapat elhagyja az Átriumot, de valahol csak-csak működnek majd tovább. A jövőbe nézünk, hiszen bármi legyen is, egy előadást abban a reményben hozunk létre, hogy majd játszani is fogjuk. Előttünk a szinte teljes évad, és ha a produkció sikeres lesz, remélhetőleg valamilyen formában utána is életben marad majd.

rap: Te választottad a darabot?

VGY: Felkérés volt, és azért tudtam rá azonnal igent mondani, mert egyszer nekifutottunk már a műnek a 2010-es évek elején a Bárka Színházban, csak akkor még nem kaptuk meg a jogokat.

rap: Egy sikerfilm adaptációjáról van szó, belenyúltatok a forgatókönyvbe?

VGY: A történet persze egyezik, de a mi változatunk nem pont az, amit most Európa-szerte játszanak. Ahhoz, hogy a figurák többdimenziósak legyenek, a jeleneteket gazdagítani kellett. Kevésnek éreztük a meglévő adaptációt, igyekeztünk jobb szereplehetőségekkel mélyíteni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."