Karácsony Gergely Máté Gábor és Kováts Adél újraválasztását javasolja

  • narancs.hu
  • 2020. október 27.

Színház

Az előterjesztésről szerdán szavaz a Fővárosi Közgyűlés.

2021. január 31-én lejár a Katona József Színház és a Radnóti Miklós Színház igazgatóinak megbízatása, ezért a főváros pályázatot írt ki a posztokra. A pályázat még a nyáron, július 24-én jelent meg az Emmi és a Fővárosi Önkormányzat honlapján.

Ahogy az a soron következő, a Fővárosi Közgyűlés október 28-i ülésének napirendjéből és az előterjesztésből kiderül, a két igazgatói posztra csupán egy-egy pályázat érkezett:

  • Máté Gábor, aki jelenleg is a Katona igazgatója, megpályázta állását újabb öt évre,
  • Kováts Adél pedig, aki jelenleg is a Radnóti igazgatója, szintén így tett.

Más pályázat nem érkezett, a felkért szakmai bizottság pedig október 12-i ülésén véleményezte a beérkezett pályázatokat.

Máté Gábor pályázatát 6 igen, 1 nem és 1 tartózkodó szavazattal támogatták; Kováts Adél pályázatát pedig 8 igennel.

Ennek értelmében az előterjesztésben Karácsony Gergely főpolgármester arra kéri a Fővárosi Közgyűlést, hogy válasszák újra mindkét jelenlegi igazgatót a 2026. január 31-ig tartó időszakra is. A közgyűlés szerdai ülésén szavaz az előterjesztésről.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.