Kerényi Miklós Gábor ringbe száll az Operettszínház főigazgatói posztjáért

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 21.

Színház

Azt írja, nem tehet másként.

"Biztos vagyok benne, sokak számára meglepetés, hogy megpályázom a Budapesti Operettszínház főigazgatói álláshelyét. Tudom, szinte vakmerő bátorság ez – de miközben elsősorban rendezni szeretnék és egyáltalán nem vágynék semmilyen vezető szerepre, mégsem tudom elkerülni" - írja Facebook posztjában Kerényi Miklós Gábor, akit tavaly novemberben az Operettszínház azonnali hatállyal kirúgott, miután egy vele dolgozó színész zaklatással vádolta. Maros Ákos akkor azt mondta, a Szegedi Szabadtéri Játékokon dolgozott együtt a rendezővel, a próbákról néha-néha elkésett, ezért Kerényi vállfával fenekelte el.

Kerényi először tagadta a vádakat, majd kiadott egy közleményt, amiben kifejtette, sajnálja, ha bárkit bármivel megbántott.

"Be kell, hogy valljam, sok élethelyzetben, sok megoldásban, stílusban, viselkedésben valóban közelítettem ahhoz a határhoz, ami még szerintem elfogadhatónak tekinthető. Tettem ezt a művészi érzékenység és a teljes belefeledkezés, a mérhetetlen művészi szabadságvágy okán. Megalázni valakit sohase volt célom! Ha valaki ezt mégis így érzi ezúton, de személyesen is szívesen kérek tőle elnézést, bocsánatot, bár szándékom szerint mindig a művészet valamilyen típusú megjelenéséért, a különleges belső világok felszabadítására törekedtem. Előadásaimban éppen úgy, mint a hétköznapi alkalmakor."

Ezért nem véletlen, hogy mostani döntésének indoklását, miszerint megpályázza az Operettszínház főigazgatói posztját, azzal kezdte, hogy bizonyára sokakat meglep majd ez a lépés.

"Rengetegen megkerestek, biztattak, hogy pályázzak. A közösségi oldalamon éppen úgy, mint személyes találkozók alkalmával, elsősorban a Közönség – de nagyon sok művész is, köztük jelentős operettszínházi szereplők – elsősorban a színház jelenleg látható irányvonalára hivatkozva" - folytatja posztját, majd hozzáteszi - "Fikarcnyi hatalomvágy se motivál – még kevésbé bármilyen gőg, annál inkább a felelősség a Magyar Zenés Színház és a Közönség felé. Hibáimból, ebből a nyolc hónapja tartó szakadatlan önvizsgálatból és a körülmények feltárásából fakadó iszonyú felismerésekben gazdag tépelődésből úgy érzem, nagyon sokat tanultam. Ami történt, nem múlhat el nyomtalanul, de azért remélem, annak, amit leírok mégiscsak az a tizennégy év talán vitathatatlan sikere és eredményessége ad hitelt, amit az Operettszínház vezetésem alatt elért."

Gondolatait azzal zárja, hogy "A hibák alól kell, hogy legyen feloldozás. És ezt leginkább mindig a közösségért végzett munka segítheti. Ez a pályázat ennek jegyében született."

A teljes posztot itt olvashatják.

KERO

KEDDI KERO: Nem tehetek másként Biztos vagyok benne, sokak számára meglepetés, hogy megpályázom a Budapesti Operettszínház főigazgatói álláshelyét. Tudom, szinte vakmerő bátorság ez - de miközben...

Figyelmébe ajánljuk

Móricka evangéliuma

Semmi nem áll távolabb a keresztény szellemiségtől, mint a magas áhítatossági kvóciensű elmélkedések magáról a Történetről, de talán egyetlen kifejezésforma sem produkált annyi fércművet, mint a film.

Rap-szódia

Misztikus hangulat, a forgószínpadon egy kettéhasított vár, eleve ferde elemekkel, amelyek épp eldőlni készülnek. A látvány (díszlet: Horesnyi Balázs) rögtön megteremti az alapérzetet: minden szétesni látszik Veronában a két család viszálya miatt. Egy cseppnyi költőiség még így is kerül mindennek a tetejébe: égi jelenségként érkezik Júlia ágya, ahol újdonsült férjével, Rómeóval elhálhatják a nászéjszakát.

Szegvár, retúr

Még előző kötetében, a Lányos apában írta Grecsó Krisztián, hogy két évtizede az édes­apjáról szeretne írni. „Gyakoroltam, készültem, megbocsátottam, fejlődtem, aztán felejtettem, kidobtam mindent, gyűlöltem, visszaestem.”

Vissza a kenguruhoz

„Mi az a gondolati, szemléleti újdonság, amely a csalogató, modern kísérőzenén, a színes képeken, a megvalósult filmben átsugárzik? Sajnos nem több, mint hogy a Levi’s vagy a Lee Cooper márkájú farmerdzseki alatt is doboghat becsületes munkásszív” – írták találóan A kenguru című filmről 1976-os bemutatója után a Filmvilágban.

Tájékozódunk

Egy héttel azután, hogy az Egyesült Államok pénzügyminisztériumának illetékes szerve szankciós listára tette Rogán Antalt a magyarországi rendszerszintű korrupcióban betöltött szerepe miatt, összeült az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottsága.

A harmadik köztársaság kapujában

Száz napot kellett várnia a kormányalakítási felkérésre a pártvezető Herbert Kicklnek, noha az Osztrák Szabadságpárt az élen végzett a tavaly szeptemberi választáson. Az államelnök Alexander Van der Bellen mindent megtett, mégsem tudta elkerülni a szélsőjobboldal kormányba hívását.

Elveszett eszmények

  • Bretter Zoltán

Tudtuk, nem tudtuk, az elmúlt több mint kétszáz évben a következő gondolat szabta meg életünket: „A felvilágosodás az ember kilábalása maga okozta kiskorúságából. Kiskorúság az arra való képtelenség, hogy valaki mások vezetése nélkül gondolkodjék. Magunk okozta ez a kiskorúság, ha oka nem értelmünk fogyatékosságában, hanem az abbeli elhatározás és bátorság hiányában van, hogy mások vezetése nélkül éljünk vele. Sapere aude! Merj a magad értelmére támaszkodni! – ez tehát a felvilágosodás jelmondata.” (Immanuel Kant: Válasz a kérdésre: mi a felvilá­gosodás?)

Nem lehetetlen lekerülni az amerikai szankciós listáról, de bajos lesz a Rogán elleni szankció visszavonatása

Egy nappal azután, hogy az Egyesült Államok szank­ciós listára helyezte Rogán Antalt, a Miniszterelnöki Kabinetiroda miniszterét, a magyar kormány sajtója „David Pressman kicsinyes bosszújaként” igyekezett beállítani a történteket. Lázár János miniszter egye­nesen megfenyegette a nagykövetet: a későbbiekben „kerülje el ezt az országot”.

Hatvan, hetven, nyolcvan, száz puszta

Az autoriter rendszerek kiépülésének egyik legbiztosabb jele, hogy a vezető mellől lassan eltűnnek az egykori harcostársak. Ez általában az autoriter vezető hatalmának megszilárdulásával és korlátlanságának növekedésével egy időben történik. Helyüket a klán tagjai veszik át.