Kerényi Miklós Gábor ringbe száll az Operettszínház főigazgatói posztjáért

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 21.

Színház

Azt írja, nem tehet másként.

"Biztos vagyok benne, sokak számára meglepetés, hogy megpályázom a Budapesti Operettszínház főigazgatói álláshelyét. Tudom, szinte vakmerő bátorság ez – de miközben elsősorban rendezni szeretnék és egyáltalán nem vágynék semmilyen vezető szerepre, mégsem tudom elkerülni" - írja Facebook posztjában Kerényi Miklós Gábor, akit tavaly novemberben az Operettszínház azonnali hatállyal kirúgott, miután egy vele dolgozó színész zaklatással vádolta. Maros Ákos akkor azt mondta, a Szegedi Szabadtéri Játékokon dolgozott együtt a rendezővel, a próbákról néha-néha elkésett, ezért Kerényi vállfával fenekelte el.

Kerényi először tagadta a vádakat, majd kiadott egy közleményt, amiben kifejtette, sajnálja, ha bárkit bármivel megbántott.

"Be kell, hogy valljam, sok élethelyzetben, sok megoldásban, stílusban, viselkedésben valóban közelítettem ahhoz a határhoz, ami még szerintem elfogadhatónak tekinthető. Tettem ezt a művészi érzékenység és a teljes belefeledkezés, a mérhetetlen művészi szabadságvágy okán. Megalázni valakit sohase volt célom! Ha valaki ezt mégis így érzi ezúton, de személyesen is szívesen kérek tőle elnézést, bocsánatot, bár szándékom szerint mindig a művészet valamilyen típusú megjelenéséért, a különleges belső világok felszabadítására törekedtem. Előadásaimban éppen úgy, mint a hétköznapi alkalmakor."

Ezért nem véletlen, hogy mostani döntésének indoklását, miszerint megpályázza az Operettszínház főigazgatói posztját, azzal kezdte, hogy bizonyára sokakat meglep majd ez a lépés.

"Rengetegen megkerestek, biztattak, hogy pályázzak. A közösségi oldalamon éppen úgy, mint személyes találkozók alkalmával, elsősorban a Közönség – de nagyon sok művész is, köztük jelentős operettszínházi szereplők – elsősorban a színház jelenleg látható irányvonalára hivatkozva" - folytatja posztját, majd hozzáteszi - "Fikarcnyi hatalomvágy se motivál – még kevésbé bármilyen gőg, annál inkább a felelősség a Magyar Zenés Színház és a Közönség felé. Hibáimból, ebből a nyolc hónapja tartó szakadatlan önvizsgálatból és a körülmények feltárásából fakadó iszonyú felismerésekben gazdag tépelődésből úgy érzem, nagyon sokat tanultam. Ami történt, nem múlhat el nyomtalanul, de azért remélem, annak, amit leírok mégiscsak az a tizennégy év talán vitathatatlan sikere és eredményessége ad hitelt, amit az Operettszínház vezetésem alatt elért."

Gondolatait azzal zárja, hogy "A hibák alól kell, hogy legyen feloldozás. És ezt leginkább mindig a közösségért végzett munka segítheti. Ez a pályázat ennek jegyében született."

A teljes posztot itt olvashatják.

KERO

KEDDI KERO: Nem tehetek másként Biztos vagyok benne, sokak számára meglepetés, hogy megpályázom a Budapesti Operettszínház főigazgatói álláshelyét. Tudom, szinte vakmerő bátorság ez - de miközben...

Figyelmébe ajánljuk

A fejünkre nőttek

Az incel kifejezés (involuntary celibates, önkéntes cölibátus) má­ra köznevesült (lásd még: Karen, woke, simp); egyszerre szitokszó, internetes szleng és a férfiak egy csoportjának jelölése.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.

Madártávlat

Ép és értelmi fogyatékkal élő színészek játszanak együtt a MáSzínház inkluzív előadásai­ban, a repertoárjukon ezek mellett színházi nevelési előadások és hagyományos színházi produkciók is szerepelnek. A közös nevező mindegyik munkájukban a társadalmilag fontos és érzékeny témák felvetése.

Ki a pancser?

  • Domány András

Budapestről üzent Tusk lengyel miniszterelnöknek a Kaczyn´ski-kormányok volt igazságügyi minisztere: nem kaptok el! Zbigniew Ziobrót 180 millió złoty, vagyis 17 milliárd forintnyi költségvetési pénz szabálytalan elköltése miatt keresik a lengyel hatóságok. Ki ez az ember, és hogyan taszította káoszba hazája igazságszolgáltatását?