Kerényi Miklós Gábor ringbe száll az Operettszínház főigazgatói posztjáért

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 21.

Színház

Azt írja, nem tehet másként.

"Biztos vagyok benne, sokak számára meglepetés, hogy megpályázom a Budapesti Operettszínház főigazgatói álláshelyét. Tudom, szinte vakmerő bátorság ez – de miközben elsősorban rendezni szeretnék és egyáltalán nem vágynék semmilyen vezető szerepre, mégsem tudom elkerülni" - írja Facebook posztjában Kerényi Miklós Gábor, akit tavaly novemberben az Operettszínház azonnali hatállyal kirúgott, miután egy vele dolgozó színész zaklatással vádolta. Maros Ákos akkor azt mondta, a Szegedi Szabadtéri Játékokon dolgozott együtt a rendezővel, a próbákról néha-néha elkésett, ezért Kerényi vállfával fenekelte el.

Kerényi először tagadta a vádakat, majd kiadott egy közleményt, amiben kifejtette, sajnálja, ha bárkit bármivel megbántott.

"Be kell, hogy valljam, sok élethelyzetben, sok megoldásban, stílusban, viselkedésben valóban közelítettem ahhoz a határhoz, ami még szerintem elfogadhatónak tekinthető. Tettem ezt a művészi érzékenység és a teljes belefeledkezés, a mérhetetlen művészi szabadságvágy okán. Megalázni valakit sohase volt célom! Ha valaki ezt mégis így érzi ezúton, de személyesen is szívesen kérek tőle elnézést, bocsánatot, bár szándékom szerint mindig a művészet valamilyen típusú megjelenéséért, a különleges belső világok felszabadítására törekedtem. Előadásaimban éppen úgy, mint a hétköznapi alkalmakor."

Ezért nem véletlen, hogy mostani döntésének indoklását, miszerint megpályázza az Operettszínház főigazgatói posztját, azzal kezdte, hogy bizonyára sokakat meglep majd ez a lépés.

"Rengetegen megkerestek, biztattak, hogy pályázzak. A közösségi oldalamon éppen úgy, mint személyes találkozók alkalmával, elsősorban a Közönség – de nagyon sok művész is, köztük jelentős operettszínházi szereplők – elsősorban a színház jelenleg látható irányvonalára hivatkozva" - folytatja posztját, majd hozzáteszi - "Fikarcnyi hatalomvágy se motivál – még kevésbé bármilyen gőg, annál inkább a felelősség a Magyar Zenés Színház és a Közönség felé. Hibáimból, ebből a nyolc hónapja tartó szakadatlan önvizsgálatból és a körülmények feltárásából fakadó iszonyú felismerésekben gazdag tépelődésből úgy érzem, nagyon sokat tanultam. Ami történt, nem múlhat el nyomtalanul, de azért remélem, annak, amit leírok mégiscsak az a tizennégy év talán vitathatatlan sikere és eredményessége ad hitelt, amit az Operettszínház vezetésem alatt elért."

Gondolatait azzal zárja, hogy "A hibák alól kell, hogy legyen feloldozás. És ezt leginkább mindig a közösségért végzett munka segítheti. Ez a pályázat ennek jegyében született."

A teljes posztot itt olvashatják.

KERO

KEDDI KERO: Nem tehetek másként Biztos vagyok benne, sokak számára meglepetés, hogy megpályázom a Budapesti Operettszínház főigazgatói álláshelyét. Tudom, szinte vakmerő bátorság ez - de miközben...

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.