Késve kezdődött az Erkel szombati előadása, sztrájkolt a társulat

  • narancs.hu
  • 2019. március 10.

Színház

A szakszervezetek 35 százalékos alapilletmény-emelést szeretnének.

Fél órát várt a közönség, mert a 18 órára hirdetett Carmen című opera nem kezdődött el. Egy színházi vezető ekkor kilépett és azt mondta: 17 és 20 óra között sztrájkol a társulat, az előadásról jelenleg is egyeztetés folyik, a társulat egyharmada 8 óráig nem lép színpadra - olvasható a Magyar Hangon.

A munkabeszüntetésre azért került sor, mert a dolgozók, illetve a szakszervezetek alapilletmény-emelést szeretnének, amiről egyelőre nincs megállapodás. Az előadás előtt jelezték, aki szeretné még vissza tudja váltani a jegyét. Az előadás aztán elindult, viszont az első felében kevesebben énekeltek és tánc is alig volt, viszont a szünetet követően - tehát 20 óra után - már mindenki színpadra állt.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.