Kiderült, kik pályáznak a Vígszínház igazgatói posztjára
vigszinhaz_google_strv_top_story_lead.jpg

Kiderült, kik pályáznak a Vígszínház igazgatói posztjára

  • narancs.hu
  • 2020. február 11.

Színház

Összesen három pályázat érkezett.

A Népszava információi szerint három pályázat érkezett a Vígszínház igazgatói posztjára. Azt eddig is lehetett tudni, hogy Eszenyi Enikő jelenlegi direktor újrázna. Új név Rudolf Péter színész-rendezőé. Ő korábban volt a Vígszínház tagja, jelenleg rendez a színházban. A harmadik pályázó Csányi János rendező, a Bárka alapító igazgatója. Csányi jelenleg a Színház és Film Intézet alapítóvezetője.

A Vígszínház társulata Hegyi Barbarát delegálta a szakmai bizottságba.

Új igazgatója lesz a Szabad Tér Színháznak is. Ez már egy megismételt pályázat, mert az elsőt érvénytelenítették. Újra beadta pályázatát Bán Teodóra jelenlegi igazgató. Új pályázó Somogyi Szilárd rendező, aki Hegedűs D. Gézával adta be a koncepcióját. Itt is van egy harmadik pályázó, de az ő kiléte még nem nyilvános.

A lap úgy tudja, folyamatos az egyeztetés a fővárosi színházak jövőjéről. „Nagy esély van arra“, hogy három fővárosi színházat – a Katonát, a Radnótit és az Örkényt – megtartana Budapest, másik hármat pedig – a József Attilát, a Tháliát és az Újszínházat – pedig átadna az államnak.  A többi színház pedig maradna vegyes fenntartású.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.