Kovács Patrícia, Nagy-Kálózy Eszter és Stohl András is a Vígszínházhoz szerződik

  • narancs.hu
  • 2021. június 14.

Színház

A színházban szeptembertől lesznek újra előadások. Hegyi Barbara, Kern András és Rudolf Péter munkáját is díjjal ismerték el.

Hegyi Barbara, Kern András és Rudolf Péter munkáját is díjjal ismerték el a Vígszínházban tartott évadzáró társulati ülésen. Az évad értékelése mellett bejelentették az új társulati tagokat, valamint a jubiláló munkatársakat is köszöntötték – áll a színház közleményében.

Mint írják, a Vígszínház 2020/2021-es évadában a társulat 111 alkalommal játszott közönség előtt. Online streamen négy bemutatót tartottak, hét előadást élőben, huszonhatot felvételről közvetítettek, a színház 125. születésnapja alkalmából pedig nyolc archív előadást ingyenesen tettek elérhetővé.

Az elmúlt hónapokban a Vígstreamház közvetítéseit 60 országból 100 ezernél is több néző követte, míg a jubileumi streamhéten csaknem 50 ezren tekintették meg a kultikus előadásokat.

Az évadban 353 koronavírus tesztet végeztek a teátrumban – áll a közleményben.

A pénteki évadzáró társulati ülésen több művészeti díjat is átadtak. A Szatmári István emlékére alapított, legjobb epizódszereplőnek járó A kiscsillag is csillag-díjat Antóci Dorottyának ítélték oda. Az évad legjobb alakításáért járó Ajtay Andor-emlékdíjat Az öreg hölgy látogatásában és A kőben nyújtott alakításáért Hegyi Barbara, valamint Az apa című előadás címszerepének megformálásáért Kern András nyerte el.

A zsűri a Roboz Imre Művészeti Emlékdíjjal a Vígszínház tagjai közül azt a művészt jutalmazza, aki nemcsak alkotómunkájával, de társadalmi szerepvállalásával is erősíti a színház művészi rangját és hírnevét. A díjat Rudolf Péter kapta.

A társulat szavazatai alapján a legjobb 30 év alatti színésznőnek járó Varsányi Irén-emlékgyűrűt Márkus Luca nyerte el. A Harsányi Zsolt-emlékdíjat Vörös Róbert dramaturgnak ítélte oda a díj alapítványának kuratóriuma.

Az új évadban Kovács Patrícia, Nagy-Kálózy Eszter, Bölkény Balázs, Orosz Ákos és Stohl András szerződik a Vígszínházhoz. A Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatói közül Kövesi Zsombor a színházban tölti gyakorlatát, vendégművészként pedig Radnay Csilla és Trokán Anna fog fellépni a teátrumban. Gilicze Márta, Rudolf Szonja, Kiss Gergely Máté, Orbán Levente, Reider Péter és Tóth András vendégművészként dolgoznak tovább a színházban.

A Vígszínház a 2021/2022-es évadot szeptember 4-én a Szerelmek városa bemutatójával kezdi, ősszel a Kabaré, A rendes lányok csendben sírnak, A kő és a Bella Figura kőszínházi premierje is várja majd a nézőket.

(MTI)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.