Lázár Kati a Narancsnak: a hajléktalanokról, a Voldemortokról és Tarr Béla módszereiről

  • narancs.hu
  • 2018. november 29.

Színház

Az életműdíjjal kitüntetett nagyszerű színésznővel beszélgettünk. Interjú a friss Narancsban!

Csütörtökön megjelenő lapszámunkban interjút olvashatnak Lázár Katival. A színésznőt felháborítja, ahogy a kormány a hajléktalanokkal bánik, Voldermortot, pedig, Harry Potter esküdt ellenségét nagyon is aktuális alaknak látja. A friss Narancsban olvasható interjút Köves Gábor készítette. Ízelítő:

Magyar Narancs: A pénztelenség, amivel meg kellett küzdenie, a színészi pálya kiszámíthatatlanságából adódott?

Lázár Kati: Most sem tudnék házat venni, de akkor a csekkeket sem tudtam befizetni, úgyhogy végtelenül boldog voltam a felkínált munkáért. Amíg a szüleim éltek, és hála istennek, sokáig éltek, mindig támogattak, csak csináljam az én nagy művészetemet. Ezt persze idézőjelben mondom. A Jordán mellett pedig, ha nem volt pénzünk, akkor is éltünk, mert ő egy laza, vagány pasi. Amikor aztán szétmentünk, a megélhetési feladatok rám szakadtak. Aztán belejöttem. Sértődős voltam, nem szerettem kölcsönt kérni, de aztán megtanultam kérni is.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

MN: Az adás ezek szerint könnyebben megy. Csabát például, aki hajléktalan, régóta támogatja.

LK: Csabát minden második vasárnap várom. Már nem is biztos, hogy szüksége van arra a pénzre, amit én adok neki. De szüksége van a tudatra, hogy vagyok. Ő áll a legközelebb hozzám a hajléktalan ismerőseim közül, akiken segíteni próbálok, hiszen ez egy 25 éves kapcsolat vele.

MN: A kormány a hajléktalanság kriminalizálásával igyekszik segíteni.

LK: Borzalmasan felháborít, de mit tudok csinálni? Nekem nincs internetem, nem látok jól, csak idegesít. Tehát nem tudom, mi hol van, hol lehet tiltakozni. De ha el is megyek két bottal, és húsz métert vonulok, az min segít? Persze lehet, hogy mindenki így gondolkodik, és ezért vannak csak olyan kevesen a tüntetéseken. De valamit kéne. Én azt tudom csinálni, hogy odamegyek hozzájuk, leszólítom őket, megadom a telefonszámom, igyekszem segíteni. Van, amikor felhívnak. De nem akarom magamat ünnepelni.

Az új lapszám csütörtöktől kapható az újságárusoknál vagy megrendelheti itt:

Magyar Narancs

A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.