„Ez egy átgondolt, időben megtett lépés. Azt szeretném, ha ez a színház folyamatosan meg tudná lepni önmagát, a várost és a nézőit, nem pusztán megtartaná a színvonalát, hanem dinamikusan fejlődni tudna. Amikor az az igazgatói ciklus lejár majd, amelyre a mostani pályázatot kiírták, én hajszál híján hetvenéves leszek. Akár maradhatnék igazgató, helyzetben tartva a fiatalokat. Ám egy színház jelenét a jövő írószereivel kell rajzolni. Ahhoz másik generációra van szükség. Az a helyes, ha olyanok vezetnek színházat, akiknek a most és a holnap az anyanyelve. Én magam is negyven évesen kezdtem. Nem helyes, hogy máig a legfiatalabb színházigazgatók egyike vagyok Budapesten” – indokolta a Népszavának adott videóinterjújában Mácsai Pál Kossuth- és Jászai Mari-díjas magyar színész, rendező, az Örkény Színház igazgatója, miért nem folytatja az igazgatást másfél év múlva.
Mint fogalmazott Mácsai, a művészigazgatók, főleg, ha színészek, mindig a művészettől veszik el az időt az intézmény vezetéséhez. Szerinte világos, hogy a húsz év alatt felépült és mára szerteágazó tevékenységet folytató Örkény Színházat egy menedzserigazgató tudná a jövőben igazán jól működtetni, különösen abban a közéleti klímában, amilyen a hazai.
„Ezért kérdeztem meg Gáspár Mátét, és azért éppen őt, mert európai kitekintésű, komoly színházvezetői gyakorlattal és páratlan nemzetközi kapcsolatrendszerrel rendelkező szakember, hogy ha én nem pályázom, tovább építené-e az Örkény útját, vagyis indulna-e ügyvezetőként a pályázaton, Polgár Csabával, mint leendő művészeti vezetővel.
Igent mondott, ami ennek a színháznak a váratlan irányokból történő megújulásához több, mint ígéretes.
Gáspár Máté az ezredforduló környéke egyik korszakos színházának, a Krétakörnek igazgatója volt, optikája éles, szakmai horizontja tág” – mondta Mácsai.