rés a présen

„Nagy a rizikófaktor”

  • rés a présen
  • 2023. február 15.

Színház

Cseri Hanna zenész, bábrendező

rés a présen: Hogyan lettél a pécsi Suzanne Vega?

Cseri Hanna: Az első versemet már óvodás koromban megírtam, az volt a címe, hogy Henrik halála, és ilyen fura ovis és archaikus nyelvezet keveredett benne. Aztán olyan 14 évesen kezdtem el dalokat írni, vettem egy gitárt az érfelvágás helyett, de akkor tényleg nem volt semmilyen tervem ezzel, csak kellett valami, amin keresztül ki tudtam fejezni a kamaszodásom okozta rengeteg új érzést.

rap: Mit jelent pécsinek lenni?

CSH: Csak utólag érzem, hogy Pécsen minden – a szüleim, az iskolám, a barátaim, a színjátszós közösség, a rengeteg zenész –, szóval mindaz, amiben felnőttem, milyen komoly táptalajt biztosított a kreativitásnak és az alkotásnak. Ez akkor természetesnek tűnt.

rap: Tavaly végeztél az SZFE bábrendező szakán. Hogyan élted meg az úgynevezett modellváltást?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.