rés a présen

„Nagy a rizikófaktor”

  • rés a présen
  • 2023. február 15.

Színház

Cseri Hanna zenész, bábrendező

rés a présen: Hogyan lettél a pécsi Suzanne Vega?

Cseri Hanna: Az első versemet már óvodás koromban megírtam, az volt a címe, hogy Henrik halála, és ilyen fura ovis és archaikus nyelvezet keveredett benne. Aztán olyan 14 évesen kezdtem el dalokat írni, vettem egy gitárt az érfelvágás helyett, de akkor tényleg nem volt semmilyen tervem ezzel, csak kellett valami, amin keresztül ki tudtam fejezni a kamaszodásom okozta rengeteg új érzést.

rap: Mit jelent pécsinek lenni?

CSH: Csak utólag érzem, hogy Pécsen minden – a szüleim, az iskolám, a barátaim, a színjátszós közösség, a rengeteg zenész –, szóval mindaz, amiben felnőttem, milyen komoly táptalajt biztosított a kreativitásnak és az alkotásnak. Ez akkor természetesnek tűnt.

rap: Tavaly végeztél az SZFE bábrendező szakán. Hogyan élted meg az úgynevezett modellváltást?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”