Nem hajlandó távozni a Vígszínház alapítványainak kuratóriumaiból Eszenyi Enikő

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 23.

Színház

Ezek összesen 500 millió forint támogatást kezelnek.

Eszenyi Enikő bár már egy ideje már nem a Vígszínház igazgatója, továbbra is dönthet a színház pénzügyeiről, mert az intézmény korábbi vezetője két vígszínházi alapítvány elnökségében is benne van, melyek összesen 500 millió forint támogatást kezelnek – írja a Blikk. A lap szerint a jelenlegi vezetés bár már felszólította Eszenyit, távozzon a két alapítvány elnökségéből, ő ezt eddig nem tette meg.

"Sajnos a sokak által remélt változás a kuratóriumok személyi összetételében eddig nem történt meg, de továbbra is bizakodunk az érintettek együttműködésében" – nyilatkozta a Blikknek Mádi Zoltán, a Vígszínház gazdasági igazgatója.

A Marton László által létrehozott alapítványok kuratóriumának tagja Eszenyin kívül Magyar Péter korábbi produkciós igazgató, valamint Hegedűs D. Géza.

"Eszenyi Enikő visszalépett a Vígszínház vezetői pályázatától, azonban az alapítványok kuratóriumi pozícióiról nem mondott le, hasonlóan Magyar Péter volt produkciós igazgatóhoz, aki már szintén nincs a korábbi pozíciójában. Így természetesen minden felmerülő kérdés kapcsán hozzájuk kell fordulnunk" – mondta korábban a lapnak Rudolf Péter igazgató. Az alapítványi támogatásokon kívül más, a Vígszínházat érintő pénzügyekbe Eszenyi Enikőnek nincs beleszólása.

"Az alapítványok kuratóriumának összetételébe a Vígszínháznak nincs jogi lehetősége beleszólni. Hónapokkal ezelőtt jeleztük, hogy – elegánsan fogalmazva – szerencsésebb lenne, ha a Vígszínházhoz jelenleg is napi szinten kötődő személyek vinnék az alapítványok ügyeit. Ezt most is így gondoljuk" – hangsúlyozta Mádi Zoltán.

(Blikk)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.