Nem hajlandó távozni a Vígszínház alapítványainak kuratóriumaiból Eszenyi Enikő

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 23.

Színház

Ezek összesen 500 millió forint támogatást kezelnek.

Eszenyi Enikő bár már egy ideje már nem a Vígszínház igazgatója, továbbra is dönthet a színház pénzügyeiről, mert az intézmény korábbi vezetője két vígszínházi alapítvány elnökségében is benne van, melyek összesen 500 millió forint támogatást kezelnek – írja a Blikk. A lap szerint a jelenlegi vezetés bár már felszólította Eszenyit, távozzon a két alapítvány elnökségéből, ő ezt eddig nem tette meg.

"Sajnos a sokak által remélt változás a kuratóriumok személyi összetételében eddig nem történt meg, de továbbra is bizakodunk az érintettek együttműködésében" – nyilatkozta a Blikknek Mádi Zoltán, a Vígszínház gazdasági igazgatója.

A Marton László által létrehozott alapítványok kuratóriumának tagja Eszenyin kívül Magyar Péter korábbi produkciós igazgató, valamint Hegedűs D. Géza.

"Eszenyi Enikő visszalépett a Vígszínház vezetői pályázatától, azonban az alapítványok kuratóriumi pozícióiról nem mondott le, hasonlóan Magyar Péter volt produkciós igazgatóhoz, aki már szintén nincs a korábbi pozíciójában. Így természetesen minden felmerülő kérdés kapcsán hozzájuk kell fordulnunk" – mondta korábban a lapnak Rudolf Péter igazgató. Az alapítványi támogatásokon kívül más, a Vígszínházat érintő pénzügyekbe Eszenyi Enikőnek nincs beleszólása.

"Az alapítványok kuratóriumának összetételébe a Vígszínháznak nincs jogi lehetősége beleszólni. Hónapokkal ezelőtt jeleztük, hogy – elegánsan fogalmazva – szerencsésebb lenne, ha a Vígszínházhoz jelenleg is napi szinten kötődő személyek vinnék az alapítványok ügyeit. Ezt most is így gondoljuk" – hangsúlyozta Mádi Zoltán.

(Blikk)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.