Nem hajlandó távozni a Vígszínház alapítványainak kuratóriumaiból Eszenyi Enikő

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 23.

Színház

Ezek összesen 500 millió forint támogatást kezelnek.

Eszenyi Enikő bár már egy ideje már nem a Vígszínház igazgatója, továbbra is dönthet a színház pénzügyeiről, mert az intézmény korábbi vezetője két vígszínházi alapítvány elnökségében is benne van, melyek összesen 500 millió forint támogatást kezelnek – írja a Blikk. A lap szerint a jelenlegi vezetés bár már felszólította Eszenyit, távozzon a két alapítvány elnökségéből, ő ezt eddig nem tette meg.

"Sajnos a sokak által remélt változás a kuratóriumok személyi összetételében eddig nem történt meg, de továbbra is bizakodunk az érintettek együttműködésében" – nyilatkozta a Blikknek Mádi Zoltán, a Vígszínház gazdasági igazgatója.

A Marton László által létrehozott alapítványok kuratóriumának tagja Eszenyin kívül Magyar Péter korábbi produkciós igazgató, valamint Hegedűs D. Géza.

"Eszenyi Enikő visszalépett a Vígszínház vezetői pályázatától, azonban az alapítványok kuratóriumi pozícióiról nem mondott le, hasonlóan Magyar Péter volt produkciós igazgatóhoz, aki már szintén nincs a korábbi pozíciójában. Így természetesen minden felmerülő kérdés kapcsán hozzájuk kell fordulnunk" – mondta korábban a lapnak Rudolf Péter igazgató. Az alapítványi támogatásokon kívül más, a Vígszínházat érintő pénzügyekbe Eszenyi Enikőnek nincs beleszólása.

"Az alapítványok kuratóriumának összetételébe a Vígszínháznak nincs jogi lehetősége beleszólni. Hónapokkal ezelőtt jeleztük, hogy – elegánsan fogalmazva – szerencsésebb lenne, ha a Vígszínházhoz jelenleg is napi szinten kötődő személyek vinnék az alapítványok ügyeit. Ezt most is így gondoljuk" – hangsúlyozta Mádi Zoltán.

(Blikk)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.