A következő öt évben is Rudolf Péter vezetheti a Vígszínházat

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 24.

Színház

Állandó igazgatói kinevezést kapott.

Állandó igazgatói kinevezést kapott a Vígszínház élére a teátrumot az elmúlt másfél évben vezető Rudolf Péter - jelentette be a társulat keddi évadnyitó ülésén Fekete Péter kultúráért felelős államtitkár és Karácsony Gergely főpolgármester.

Rudolf Péter elmondta, hogy a csaknem tíz hónapos szünet után újranyíló Vígszínház évada azokkal a premierekkel indul, amelyeket a járványhelyzet miatt el kellett halasztani vagy csak online lehetett megtartani.

Szeptember 4-én tartják a Szerelmek városa színpadi ősbemutatóját a Vígszínházban, ahol decemberig a Kabaré és Csehov Sirálya kerül még színre, a teátrum Váci utcai játszóhelyén, a Pesti Színházban pedig A kő című előadást, Yasmina Reza Bella Figura című színművét és a Party című vígjátékot mutatják be ebben a naptári évben.

Ahogy arról tavaly március végén mi is beszámoltunk, a a Fővárosi Közgyűlés Rudolf Pétert nevezte ki a Vígszínház élére, miután Eszenyi Enikő visszavonta pályázatát. Rudolf megbízása eredetileg 2021 végéig szólt volna.

Karácsony Gergely akkor úgy fogalmazott, hogy a közönségnek és a társulatnak tartoznak azzal, hogy a város legnagyobb színházát nem hagyják bizonytalanságban. Újabb pályázatot fognak kiírni, de addig is Karácsony Rudolf Péter ideiglenes kinevezését tartja a legjobb döntésnek. "A Vígszínház ügye igazi szomorújátékká vált az elmúlt hetekben. Egy végtelenül fájdalmas megtisztulási folyamat zajlik a művészeti életben, világszerte. Amit korábban hallgatásba burkolt eltűrés övezett, az mára tűrhetetlenné vál" - fogalmazott közleményében a főpolgármester.

Rudolf Péterrel tavaly augusztusban interjúztunk.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.