Tánc

Nem maradtam abba

  • Sisso
  • 2016. április 10.

Színház

Nem maradtam abba címmel mutatta be friss táncprodukcióját a Zebulon projekt, vagyis Dömötör Judit és Lévai Viola, az Artus Új Generációs Programjában. Tavaly májustól hat olyan fiatal alkotó kapott lehetőséget az Artus Stúdióban, akik különböző művészeti iskolákban vagy egyéni utakon kezdtek foglalkozni a kortárs tánccal. A látott előadások arra utalnak, hogy jó kezekben voltak az Artusnál a fiatalok.

A páros „bármi megtörténhet”-revüjében felbukkantak a félelmek a megmutatkozástól, de olyan lazán tálalták kísérleteiket, mintha a járókából egyenesen a táncszínpadra léptek volna. Oly komfortosan kísérleteztek a mozdulatokkal, hogy el is feledkeztünk róla, hogy ők nem a Hadi Juli meg a Vadas Tamara. Minden mozdulatukat megelőzte egy kérdés önmagukhoz, hogy vajon ebből a helyzetből hogy is jön a következő. A határozatlanságból hamar humorforrás lett, először csak csendes összevillanások, aztán beszédes, sőt tombolós jelenetek. Hol távolodtak egymástól, kiváltak a közös, intim térből, hol kontakttáncban fonódtak össze egy kis időre.

A két lány, a szikár-szkeptikus és a lágyabb-maliciózus, jól megjegyezhető duó, akik sokfélét tudnak, közös meditációt, emberi bábépítést és rockkoncertet is. Végül a Velvet Underground Heroin című számára mondták el, hogy ők nem is tudják, merre menjenek, és miért nem születtek ezer éve, távol a nagyvárosoktól, ahol az ember nem lehet szabad.

Artus Stúdió, március 5.

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.