A leendő mű lehet opera, operett, musical, daljáték vagy más zenés nyelvezetű, énekes, és a színházi formáknak megfelelő színpadi alkotás, ami még nem került nyilvános színpadi bemutatásra. A kiírásra olyan alkotók, alkotópárosok vagy csoportok nevezhetnek, akik konkrét elképzeléssel rendelkeznek a megadott téma megzenésítését, színpadi adaptációját illetően. A legjobbnak ítélt alkotást a Budapesti Operettszínház a 2020/2021-es színházi évadban mutatja majd be, írja az MTI.
Az Operettszínház élére októberben választottak új igazgatót, Kiss B. Atilla operaénekes személyében. Noha a társulat azt szerette volna, ha a korábbi vezető, Lőrinczy György viszi tovább a társulatot, Kásler Miklós az Emmi minisztere mégis Kiss B-t nevezte ki. Kiss nem is habozott sokáig és megválasztása után azonnal kinevezte balettigazgatónak a Magyar Idők - Magyar Nemzet és a Hír Tv - Echo Tv egyik megmondóemberét, Apáti Bence balettművészt.
Kiss B. már igazgatói pályázatában megígérte, hogy jön a Trianon-dráma a békeszerződés 100. évfordulójára. „Ezzel kettős célt szándékozom elérni: egyrészt a magyar musicalirodalom gazdagítását, másrészt hazánk történelme egyik legfájóbb eseményének megismertetését és beemelését a fiatalok tudatába."
Jön a Trianon-operett, avagy mivé alakul az Operettszínház?
„Nemzetmegtartó csúcsintézmény"-e az Operettszínház? S ha igen, miképpen is teljesedhet ki „az intézmény nemzetművelésre hivatott mivolta"? Amióta csak olvashatóvá vált Kiss B. Atilla tenorista operettigazgatói pályázata, ilyen és ehhez hasonló talányokon merenghet a zenés színházi műfajok iránt fokozott érdeklődést tanúsító közönség.