Színház

Watta Cirkusz Projekt: 25/Aerial Wall

  • Sisso
  • 2014. augusztus 21.

Színház

A Watta Cirkusz Projekt 25/Aerial Wall című, az Ördögkatlan Fesztiválon látható előadása csak egy volt a multiplikálódó újcirkuszi, rúdtornászos, kortárs táncos alakulat repertoáron lévő variációi közül. A bolondok fúziója, a „szegények” keserédes cirkusza elkötelezettjei most kétszemélyes produkciót adtak elő.

Máthé Gabriella táncos-koreográfus, a társulat lelke ebben a darabban Bardóczy Ilka rúdtornász-artistával – aki a Glass Ben által alapított offline:ontheater társulat tagja is többek között – kooperált. A Watta Cirkuszról tudni kell, hogy helyspecifikus előadásokat készít, toronyra mászik, ipari létesítményekben pörög változó létszámban, vagy mint ebben az esetben, egy pincészet lakodalmas és színháztermében, a csárdáskirálynők és vőfélyek szellemei között mutatja be a női sors kifürkészhető útjait biztosító kötél nélkül. Amolyan happening, negy­ven­öt perces performanszféle volt ez, amitől eláll az ember lélegzete. Legalábbis tizenöt percig teljesen.

A rúdtornászról egy mezei néző nem tudja levenni a szemét, különösen nem két színházi előadás meg öt népzenei koncert között. Amikor egy acélmadonna fél kézzel mászik egy szál cérnának látszó tárgyon felfelé, aztán a szájában ronggyal, kezében a partnerével fél lábbal csúszik lefelé, ahhoz képest a palkonyai műemlék pincesor is csak egy futó kaland.

A két szereplő horizontális közjátékai egy porronggyal (ami néha konyharuha lesz vagy törülköző) már nem tettek hozzá ehhez túl sokat. A szándék szerinti színházi részét ennek az előadásnak nem sikerült maradéktalanul megszerkesz­teni. Van kortárs táncbetét is, és vannak drámai szinkrontáncos jelenetek, amelyek a két nő kapcsolatáról igyekeznek érzékeltetni valamit, mégsem áll össze az egész. Minden megvan hozzá pedig, talán egy rendező kéne még. Meg zenészek, élőben, az előadáshoz komponált, esetleg azzal együtt születő zene, ami maga a dramaturgia.

Mokos Pincészet, Palkonya, augusztus 8.

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.