A Grammy-díjas gitárzseni, Steve Vai ismét Budapesten játszik

  • Fizetett tartalom
  • 2023. március 30.

Támogatott tartalom

A háromszoros Grammy-díjas Steve Vai napjaink egyik legnagyobb hatású gitárvirtuóza, lenyűgöző játéka és technikai újításai nyomott hagytak a modern rockgitározáson. A zseniális zenész eddig 17 szólóalbumot jelentett meg, legutóbbi anyaga tavaly érkezett, Inviolate címmel, amelyet április 12-én az Akvárium Klubban élőben is hallhatunk.

Steve Vai virtuóz gitáros, zeneszerző és producer, akit sokan minden idők egyik legnagyobb gitárosának tartanak. Több mint 40 éves pályafutása alatt Vai több mint 15 millió eladott lemezzel büszkélkedhet, 17 szólóalbumot jelentetett meg, három Grammy-díjjal ismerték el munkáját és olyan zenei legendákkal készített felvételeket, mint például Frank Zappa, David Lee Roth vagy a Whitesnake. Karrierje 1980-ban kezdődött Frank Zappa oldalán, de hamar, már 1983-ban elindította szólókarrierjét is. Rengeteget turnézott, zenekarai mellett a G3 turnék állandó tagjai is volt, ahol olyan zenészekkel játszott együtt, mint John Petrucci, Eric Johnson, Joe Satriani, Yngwie Malmsteen és Steve Lukather. 

Szólólemezeit maga írja, producerálja és keveri is, amelyeket saját kiadóján keresztül jelentet meg. Legutóbbi lemezét tavaly adta ki Inviolate címen, amelyet egy észak-amerikai és európai turné is követett, most pedig Vai folytatja az Inviolate világturnéját: „Az előző őszi észak-amerikai turnénk kiemelkedő volt. Én magam és a zenekar olajozottabban működünk, mint valaha és készen állunk a folytatásra. Izgatottan várom, hogy végre Európába is elhozhassuk a Hydra-gitárt, mivel a legutóbbi európai turnén ezt elmulasztottam. Az Inviolate-ra kapott reakciók rendkívül pozitívak és ez megmutatkozott a sajtóban, a nézőszámban és a közönség energiájában is. Nagyon várjuk már ezt a turnét” – nyilatkozta Vai. 

A Hydra nagyon különleges gitár, amelynek három nyaka van, egy igazi gitárszörnyeteg, amelyet Vai álmodott meg és természetesen a lemezen is hallható. Hamarosan pedig libabőrözve, élőben is megcsodálhatjuk, ahogy a legendás gitáros megszólaltatja ezt a nem mindennapi hangszert.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.