A szombat Haydn papáé, hiszen a Tháliában Kocsár Balázs és a debreceniek Schönberg Öt zenekari darabjával párosítják össze a Krisztus hét szava a keresztfán című csodaművet (április 4., fél nyolc). Ezzel párhuzamosan az Ensemble Matheus A tyúk és A medve melléknevű szimfóniákkal öleli át Susan Graham Mozart-áriaestjét (Zeneakadémia, április 4., fél nyolc). Az amerikai művésznő, aki - ezt nem felhánytorgatásképp mondjuk - az ifjabb Bush második beiktatásának fényét is emelte produkciójával, áriáival már a fesztivál vasárnapi záróeseményét is megelőlegezi valamelyest. Ekkor ugyanis a fentebb már idézett Don Giovanni koncertszerű előadása fogja beszegni a több mint háromhetes eseménysorozatot. A bécsi Staatsoper produkcióját a pesti testvérintézmény főzeneigazgatója, Fischer Ádám vezényli majd, a címszereplő pedig a merőben illúziókeltő küllemű olasz basszbariton, Ildebrando D'Arcangelo lesz (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, április 5., hét óra).
Ám ha azt hinnénk, hogy hétfővel megkezdhetjük a zenei léböjtkúrát, hát nem! A Magyar Telekom Haydn-Mozart-koncertjén a teljes Ránki-Klukon család zongorához ül majd (Zeneakadémia, április 6., fél nyolc), míg egy nappal később a kiváló, s bizonnyal itthon is nagyobb hírnevet érdemlő Nagy Péter zongoraestje tarthat méltán igényt jelenlétünkre (Zeneakadémia, április 7., fél nyolc). S alighanem itt nyílik módunk visszautalni a MÁV Szimfonikusok pénteki koncertjére, melyen Kocsis Zoltán játssza majd Beethoven Esz-dúr zongoraversenyét (Zeneakadémia, április 3., fél nyolc).
S végezetül szerdán a Zeneakadémia Alma Mater-sorozatának keretében Bach János passiója szól hozzánk, Vashegyi György hivatott és autentikus irányítása alatt (április 8., fél nyolc). "Es is vollbracht" - énekli majd a kijelölt szólista a megveszekedett agnosztikusokat és hitvalló ateistákat is elérzékenyítő áriát. S bár zenei ajánlónknak mindössze igen csekély üdvtörténeti jelentőséget tulajdonítunk, ezúttal mi is e szóval zárjuk cikkünket: bevégeztetett.