A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar amúgy egy minden szempontból kiadós hétfői Bach-koncerttel is helyet követel magának e hasábokon (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, május 10., fél nyolc), de innentől már jószerint csak a nagynevű vendégek és echt világsztárok elősorolására jut hely. Így a Nemzeti Filharmonikus Zenekar csütörtöki koncertje Gidon Kremert vendégeli Sosztakovics 1. a-moll hegedűversenyének szólójában (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, május 6., fél nyolc), a Fesztiválzenekar esedékes három hangversenyén a Collegium Vocale zengi majd Mozart vesperását (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, május 7. és 8., háromnegyed nyolc, május 9., fél négy). S a héten fellép nálunk maga Midori is, aki ugyan már jó ideje nem csodagyermek, ellenben valóságos érett, komoly művész (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, május 12., fél nyolc).
Az operai Májusünnep is pereg tovább, s a jó nevű vendégművészek között egy valódi óriás is akad: a basszista Ferruccio Furlanetto, aki a Don Carlos Fülöp királyaként (képünkön épp e legendás szerepében látható) két alkalommal virraszt majd az operaház színpadán (május 11. és 13., hat óra). Ígérkezik itt még Tosca és Elektra, Sevillai és Nabucco, ám a hét másik nagy operai sztárvendége mégis a Művészetek Palotájába érkezik - Andreas Scholl személyében (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, május 11., fél nyolc). A kontratenorok kontratenorja budapesti koncertjén a Stuttgarti Kamarazenekar kíséretében lép fel, s a nagy Senesino nyomdokán csupa Händel-áriát énekel majd a szerencséseknek.