rés a présen - A lehetőség adott - Dj Wondawulf

  • .
  • 2011. január 6.

Trafik

rés a pésen: Hogyan kerültél a Jövőzenébe? Milyen dj-csapatokban játszol még? Wondawulf: A Tilos Rádióba, a Jövőzenébe Palotai Zsolt hívott meg három éve, azóta együtt csináljuk. Idén, 2010-ben létrehoztuk a Future Musicot, amely a rádióműsor zenei világát egy havonta jelentkező klubesten foglalja össze a Corvintetőn.
A műsor és a klubest célja azonos: az új, jövőbe mutató zenék megalkuvás nélküli, az aktuális trendek és divatok előtti bemutatása. A Future Music mellett a Rewindon is gyakran játszom. Mostanában aKollektíva rendezvényein, illetve a most elindult Otherside-on is vendégeskedtem.

rap: Mi a specialitásod? Mik a források, és milyen módszerrel készíted a mixeket?

W: A legtöbb dj egy-két zenei stílust, irányzatot választ ki magának, abban mozog. Szerintem ez hibás koncepció. A zene egy nyelv, és ha dj-ként van mit mondanod, ahhoz nem elég egy irányzat. Elsődleges forrásaim a zenei blogok, illetve maguk az alkotók. Sok zenét kapok, hétről hétre. Ami most nagyon izgalmas, az a drumstep, dubstep, moombathon, post-hiphop, post-house.

rap: Színházi zenét is készítesz, milyen csapatokkal dolgozol?

W: Dolgoztam a TranzDanzzal, a Magyar Állami Népi Együttessel, a Közép-Európa Táncszínházzal és a szingapúri The Arts Fission Companyvel is. A TranzDanzzal most mutattuk be a Szimultán ablakot.Színházi előadásokhoz zenét írni igazán izgalmas feladat.A klasszikus zene aktualizálása régóta foglalkoztat, így az előadásokhoz klasszikus zenei bázison nyugvó kortárs zenét szerzek.Jóval több tered enged a gondolataim kifejezésére, mint egy buli, de a klub is egy színház, csak ott a nézők előadás közben többet isznak.

rap: Civilben mit csinálsz?

W: Nézelődöm.

rap: Mi inspirál?

W: Nagyon sok új zene készül minden héten. Nincs is annyi időm, hogy mindegyiket meghallgassam, pedig a napom nagy részét ezzel töltöm. Mindig találok legalább ötöt, ami elképesztő. Sok kedvencem van minden műfajból. Itthonról azok, akiket kiemelnék: Palotai, Cadik, Sikztah, Beatman & Ludmilla, Dublic, Headshotboyz.

rap: Mennyire vagy elégedett a budapesti partiszcénával?

W: Rengeteg külföldi előadó jön ide játszani, nagy a választék, de az elmúlt években unalmassá vált. A szervező csapatok megpróbáltak biztosra menni, kevés új név jött el hozzánk. Ezért kezdtük el a Future Musicot. Az első nagy változást a Real Your Nature sorozat hozta. Azóta létrejövőben vannak kis szigetek, ahol az ember új, innovatív és kreatív zenével találkozhat. Ilyen az Othersideés a februárban induló Kingdom is. A közönség egy része nyitott, ami nagyszerű dolog. Adott a lehetőség az újításra.

rap: Legközelebbi fellépéseid?

W: Lesz néhány. A legfontosabbak: január 15-én Future Music, melyen Funtcase-t látjuk vendégül Londonból, január 27-én Foreign Beggars, majd február 4-én Kingdom Distinctionnel és Komonazmukkal állok a pult mögött.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.