rés a présen - A lehetőség adott - Dj Wondawulf

  • .
  • 2011. január 6.

Trafik

rés a pésen: Hogyan kerültél a Jövőzenébe? Milyen dj-csapatokban játszol még? Wondawulf: A Tilos Rádióba, a Jövőzenébe Palotai Zsolt hívott meg három éve, azóta együtt csináljuk. Idén, 2010-ben létrehoztuk a Future Musicot, amely a rádióműsor zenei világát egy havonta jelentkező klubesten foglalja össze a Corvintetőn.
A műsor és a klubest célja azonos: az új, jövőbe mutató zenék megalkuvás nélküli, az aktuális trendek és divatok előtti bemutatása. A Future Music mellett a Rewindon is gyakran játszom. Mostanában aKollektíva rendezvényein, illetve a most elindult Otherside-on is vendégeskedtem.

rap: Mi a specialitásod? Mik a források, és milyen módszerrel készíted a mixeket?

W: A legtöbb dj egy-két zenei stílust, irányzatot választ ki magának, abban mozog. Szerintem ez hibás koncepció. A zene egy nyelv, és ha dj-ként van mit mondanod, ahhoz nem elég egy irányzat. Elsődleges forrásaim a zenei blogok, illetve maguk az alkotók. Sok zenét kapok, hétről hétre. Ami most nagyon izgalmas, az a drumstep, dubstep, moombathon, post-hiphop, post-house.

rap: Színházi zenét is készítesz, milyen csapatokkal dolgozol?

W: Dolgoztam a TranzDanzzal, a Magyar Állami Népi Együttessel, a Közép-Európa Táncszínházzal és a szingapúri The Arts Fission Companyvel is. A TranzDanzzal most mutattuk be a Szimultán ablakot.Színházi előadásokhoz zenét írni igazán izgalmas feladat.A klasszikus zene aktualizálása régóta foglalkoztat, így az előadásokhoz klasszikus zenei bázison nyugvó kortárs zenét szerzek.Jóval több tered enged a gondolataim kifejezésére, mint egy buli, de a klub is egy színház, csak ott a nézők előadás közben többet isznak.

rap: Civilben mit csinálsz?

W: Nézelődöm.

rap: Mi inspirál?

W: Nagyon sok új zene készül minden héten. Nincs is annyi időm, hogy mindegyiket meghallgassam, pedig a napom nagy részét ezzel töltöm. Mindig találok legalább ötöt, ami elképesztő. Sok kedvencem van minden műfajból. Itthonról azok, akiket kiemelnék: Palotai, Cadik, Sikztah, Beatman & Ludmilla, Dublic, Headshotboyz.

rap: Mennyire vagy elégedett a budapesti partiszcénával?

W: Rengeteg külföldi előadó jön ide játszani, nagy a választék, de az elmúlt években unalmassá vált. A szervező csapatok megpróbáltak biztosra menni, kevés új név jött el hozzánk. Ezért kezdtük el a Future Musicot. Az első nagy változást a Real Your Nature sorozat hozta. Azóta létrejövőben vannak kis szigetek, ahol az ember új, innovatív és kreatív zenével találkozhat. Ilyen az Othersideés a februárban induló Kingdom is. A közönség egy része nyitott, ami nagyszerű dolog. Adott a lehetőség az újításra.

rap: Legközelebbi fellépéseid?

W: Lesz néhány. A legfontosabbak: január 15-én Future Music, melyen Funtcase-t látjuk vendégül Londonból, január 27-én Foreign Beggars, majd február 4-én Kingdom Distinctionnel és Komonazmukkal állok a pult mögött.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.