rés a présen - A lehetőség adott - Dj Wondawulf

  • .
  • 2011. január 6.

Trafik

rés a pésen: Hogyan kerültél a Jövőzenébe? Milyen dj-csapatokban játszol még? Wondawulf: A Tilos Rádióba, a Jövőzenébe Palotai Zsolt hívott meg három éve, azóta együtt csináljuk. Idén, 2010-ben létrehoztuk a Future Musicot, amely a rádióműsor zenei világát egy havonta jelentkező klubesten foglalja össze a Corvintetőn.
A műsor és a klubest célja azonos: az új, jövőbe mutató zenék megalkuvás nélküli, az aktuális trendek és divatok előtti bemutatása. A Future Music mellett a Rewindon is gyakran játszom. Mostanában aKollektíva rendezvényein, illetve a most elindult Otherside-on is vendégeskedtem.

rap: Mi a specialitásod? Mik a források, és milyen módszerrel készíted a mixeket?

W: A legtöbb dj egy-két zenei stílust, irányzatot választ ki magának, abban mozog. Szerintem ez hibás koncepció. A zene egy nyelv, és ha dj-ként van mit mondanod, ahhoz nem elég egy irányzat. Elsődleges forrásaim a zenei blogok, illetve maguk az alkotók. Sok zenét kapok, hétről hétre. Ami most nagyon izgalmas, az a drumstep, dubstep, moombathon, post-hiphop, post-house.

rap: Színházi zenét is készítesz, milyen csapatokkal dolgozol?

W: Dolgoztam a TranzDanzzal, a Magyar Állami Népi Együttessel, a Közép-Európa Táncszínházzal és a szingapúri The Arts Fission Companyvel is. A TranzDanzzal most mutattuk be a Szimultán ablakot.Színházi előadásokhoz zenét írni igazán izgalmas feladat.A klasszikus zene aktualizálása régóta foglalkoztat, így az előadásokhoz klasszikus zenei bázison nyugvó kortárs zenét szerzek.Jóval több tered enged a gondolataim kifejezésére, mint egy buli, de a klub is egy színház, csak ott a nézők előadás közben többet isznak.

rap: Civilben mit csinálsz?

W: Nézelődöm.

rap: Mi inspirál?

W: Nagyon sok új zene készül minden héten. Nincs is annyi időm, hogy mindegyiket meghallgassam, pedig a napom nagy részét ezzel töltöm. Mindig találok legalább ötöt, ami elképesztő. Sok kedvencem van minden műfajból. Itthonról azok, akiket kiemelnék: Palotai, Cadik, Sikztah, Beatman & Ludmilla, Dublic, Headshotboyz.

rap: Mennyire vagy elégedett a budapesti partiszcénával?

W: Rengeteg külföldi előadó jön ide játszani, nagy a választék, de az elmúlt években unalmassá vált. A szervező csapatok megpróbáltak biztosra menni, kevés új név jött el hozzánk. Ezért kezdtük el a Future Musicot. Az első nagy változást a Real Your Nature sorozat hozta. Azóta létrejövőben vannak kis szigetek, ahol az ember új, innovatív és kreatív zenével találkozhat. Ilyen az Othersideés a februárban induló Kingdom is. A közönség egy része nyitott, ami nagyszerű dolog. Adott a lehetőség az újításra.

rap: Legközelebbi fellépéseid?

W: Lesz néhány. A legfontosabbak: január 15-én Future Music, melyen Funtcase-t látjuk vendégül Londonból, január 27-én Foreign Beggars, majd február 4-én Kingdom Distinctionnel és Komonazmukkal állok a pult mögött.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.