rés a présen - Három nő a világtól elvonultan répát hámoz - Madák Zsuzsanna színész

  • .
  • 2010. május 20.

Trafik

rés a présen: Május 20-án mutatjátok be az Ágens Társulattal a Szodoma után című darabot, te rendezed. Először vagy ebben a szerepben? Madák Zsuzsanna: Igen, a Szodoma után az első rendezésem, de úgy érzem, hogy az utóbbi években minden alkotómunkában valamilyen formában túlléptem a színész "szerepkörén", pontosabban egyre inkább a nagy egész érdekelt.
Már két éve vagyok Ágens állandó alkotótársa, volt egy vízióm, ő pedig megbízott a rendezéssel.

rap: A darab témája bizarr - de ezt megszokhattuk tőletek -, csakúgy, mint a kivitelezés. Mik a társulatra jellemző módszerek, és mi ebben a darabban az újdonság?

MZS: Nincs lefektetett munkamódszerünk, minden próbaidőszak más. Én igyekeztem nyitottan dolgozni az alkotótársakkal, ugyanakkor határozott irányvonalakat vázoltam fel. Hiszek a közös kreativitásban, és remélem, az előadás ezt visszaigazolja.

rap: Sokfelől szeditek a szövegeket, a zenéket? Hogyan készült a darab?

MZS: Workshoppal kezdtünk, ami fizikai tréninget, zenés és szituációs improvizációt jelentett. Az improvizációból születtek a jelenetek, illetve én folyamatosan hoztam a különböző vendégszövegeket és a dalokat. A társulat előadásaiban megszokott szerteágazó dramaturgiával ellentétben a Szodoma utánnak van egy lineáris dramaturgiája, ugyanakkor behálózza egy tág asszociációs tartomány.

rap: A nőtörténetek izgatnak titeket?

MZS: Három nő a világtól elvonultan répát hámoz... Most úgy tűnik, igen.

rap: A kőszínházból érkeztél ebbe a független társulatba. Megérte?

MZS: Hogy általában megéri-e, azt nem tudom. De nekem ez nem kérdés. Most is dolgozom kőszínházban, de számomra a függetlenség a biztonság. Az Ágens Társulat az otthonom.

rap: Inkább antisztárnak tűnsz, mindig megvolt ez benned, vagy a színészet közben lettél színházi anarchista? Hogyan kezdted a pályát?

MZS: Valószínűleg ez mindig megvolt bennem, és mindig sikerült egy rést törnöm magam számára. A székesfehérvári Vörösmarty Színházban nem elégedtem meg azokkal a keretekkel, amiket biztosítottak. Kitaláltam, hogy a színház próbaterméből csináljunk Stúdió Színházat, és az ötletemre bemutattuk Michael Mackenzie A bárónő és a komorna című kétszereplős darabját, amihez Ágenst kértem fel zeneszerzőnek. Valahogy így kezdődött...

rap: Mikor láthatunk benneteket legközelebb? Vannak-e saját projektjeid is?

MZS: A Szodoma után című előadást a bemutató után másnap, május 21-én is játsszuk, majd június 9-10-én 20 órakor a Fogasházban (Bp. VII., Akácfa u.), és a következő évadban is folyamatosan repertoáron tartjuk. Jövőre is dolgozom színészként, táncosként és dramaturgként több független társulatnál, illetve kőszínházaknál, de ami a "saját projektjeimet" illeti, azok összefonódnak az "anyatársulatommal".

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.