Pénteken (8-án) este nyolckor pótóra bliccelőknek a Cinemaxon: Ítélet Nürnbergben (1961). De aki rendesen megette az ebédet (a mai menü: A jelölt; dán thriller, 2008, ugyancsak Cinemax), az ráér fél kilenckor fölcsatlakozni az m2-re, ahol a Fellini tévéje c. dokumentumfilm kezdődik. Én lehet, hogy megnézem Fellini tévéjét, mert a hét többi napján az öreganyám tévéjét nézem, a neve Munkácsy Color vagy Colour, ott lekopott valami, akkora hozzá a távkapcsoló, mint egy Spiró-kötet. Ebben A jelöltben a népszerű dán Európa-klasszis (Nikolaj Lie Kaas) egy ügyvédet alakít, aki elintézi a zsarolóit. Hát, tudják, én reggel hatkor felkeltem Tom Jonest nézni, ugyancsak a Cinemaxon - nem az énekest, pedig azt is bírom.
Szombaton sokak sokszor nézett kedvence, A remény rabjai 21.45-kor az m2-n, a többiekkel meg találkozunk a Disco Club előtt.
Vasárnap lesz egy halk és finom török film, a Pandora szelencéje a Dunán este tíz után, van benne némi isztambuli ibusz is, de én azt szeretem, amikor lőnek a szereplők, így választásom a tizenegykor a kettesen kezdődő Feloldozás című filmre esik, melyben Richard Burton oly híven szippantja be a múlt század hetvenes-nyolcvanas fordulójának levegőjét.
Hétfőn még hetvenes évek: adásszünet.
Kedden megint Cinemax, este nyolckor a hét leghülyébb címe: A fekete lepke háza. A 2008-as finn műremekben az árvák könnyeiben fürdünk, minimum.
Szerdán megint jönnek a törökök föl a Dunán, mint Ali Csorbadzsi Az aranyemberben, basszus. A 20.55-kor adott filmcsoda, A tojás arról szól, hogy a költő visszatér a falujába, emlékeim szerint közeli halálesetből kifolyólag, bár én úgy emlékszem, hogy a moziban még az eredeti címén (Yumurta) ment a dolog - egy hétig.
Csütörtökön délelőtt háromnegyed tizenegykor a ViaSat3 előveszi a Krumplirózsát (Frankie and Johnny) Al Pacino és Michelle Pfeiffer szomorkás szerelmi ügyét, a börtönéből szabadult szakács és a némileg megtiprott pincérnő románcát. Mivel annyira penetráns a tévéműsor ezen a héten, így maradt némi hely az amerikai mitológia e párosára is. Aki a szerelem szó hallatán persze most megörül, hogy lám, az amerikai mitológiában nem csak gyilkosok a félistenek, nos, az szegény korán örült. Mert ebben a filmben ugyan aligha, de anno St. Louisban Frankie Parker bizony lelőtte az ő Johnnyját.
Ne tévézzenek, mert hátha kilő belőle valaki valamit.