tévésmaci - Majom, spanyolul: mahom

  • .
  • 2011. január 13.

Trafik

Amikor Sztupa és Troché az Abbey Roadon fényképezkedtek, területfoglalási engedély kellett és komoly előkészületek. Több lakókocsival vonult ki a stáb, sminkesek, öltöztetők meg a többi hátramozdító, kamionnal a világosítók.
Sztupa utálta a beöltözést, különösen a fehér öltönyt és az álszakállt. Troché az egésszel nem volt kibékülve, micsoda ócska közhely - ő volt Harrison és McCartney, pedig Harrison és Ford szeretett volna lenni. Ám amikor Sztupa, Ringo fekete öltönyében haladt át a zebrán, azért egy pillanatra elfogta valami furcsa érzés, milyen lehet popsztárnak lenni? Tényleg mindegyik annyira hülye? ' nem túl sokat ismert közülük, de arra a kevésre, akik kipróbálták magukat a kémszakmában, igaznak bizonyult e végletes állítás. A rendezőség - humanitárius okokból - úgy látta jónak kiosztani a szerepeket, hogy mindegyikükre egy élő és egy elhalt gombafejű jusson, csak Troché reklamált, mert így mind a két Sztupa, Ringo Sztupa és John Sztupa is előtte megy. Nem volt ez igazi reklamáció, már a vonaton megbeszélték, hogy mit fognak mondani. A fotózás szponzorai mindenféle helyi hírességeket odacsődítettek, focisták, sztárszakácsok és sztriptíztáncosnők exponálhattak egyet-egyet, amivel szerencsére nem okoztak túl sok kárt, hiszen közel tízezer felvétel készült, amik közül Budapesten egy - állítólag szakértőkből álló, ám eltitkolt összetételű - bizottság választotta ki az egy "igazi" képet és az úgynevezett szatellit fotókat. Hát, majd meglátjuk, mi lesz belőle, de addig is ott van nekünk a tévé.

Pénteken (14-én) egy visszatérő kövület, a Bounty ringatózik 19.15-től a Dunán (csarnok, 2. vágány), változatlan utazóközönséggel immár 1962 óta. Nem mintha a már fénykorában is mocskosul túlértékelt Mátrixszal jobban járnánk fél tízkor a ViaSat3-on. Jaj, negyed egykor gyorsan vissza a Dunára, mert a rendezni időközben majdnem teljesen elfelejtő Wim Wenders millió dolláros szerencsétlenkedése következik, az alapjáraton is fene szimpatikus Mel Gibsonnal, A Millió Dolláros Hotel, amit mi tévénézők csak Fotelnak mondunk.

Szombaton ráérünk este háromnegyed tízkor a képernyő elé fáradni, akkor is csak azért, hogy az m2-n meggyőződjünk róla, hogy a nagy Wenders távolról sincsen egyedül, hisz Jirí Menzel is elfelejtett filmet rendezni, legalábbis azt hiszi, hogy ami jó volt a múlt század hetvenes éveiben, az - kicsinyt lazábbra eresztve - megteszi most is: 'felsége pincére voltam. Ja, Jirí Menzel voltam. Éjfél előtt tíz perccel sznobriadó, filmklubok és vitakörök, gyertek a Cinemaxra, mert Derek Jarman 1986-os majomparádéja, a Caravaggio következik, cigarettával és írógéppel, de legfőként nagyon sok művészettel. S ha már az alkotók szóba jöttek, a nagy Harrison Ford az 'rületben (ah, Roman Polanski) zúzza már háromnegyed egy előtt, a ViaSat3-on.

Vasárnap, akinek elmentek otthonról, felkel korán, és hajnali negyed kilenckor a Cinemaxon lenyeli az Emlékszel Dolly Bellre? című korai Kusturica-opust. Ne kérdezzék, miért!

Azért, mert hétfőn este nyolckor ugyanez a csatorna A cigányok idejével büntet, mondjuk még ez a legnézhetőbb darab a híres szarajevói jófej portfóliójában. Ellenben, ha önök elvetődnek Szarajevóba, ne hagyják ki a cukkinis miniburekot a Ferhadiján; garantáltan jófejnek fogják érezni magukat tőle, és még ízletes és tápláló is. Megkérek szépen mindenkit, hogy nevetve szabaduljon meg a múltjától este fél tizenegykor a Filmmúzeumon, Bacsó Péter A tanú című filmje láttán. Nos, ne a sztálinizmussal számoljanak le, hanem a magukban lakó megtévedt tömeggel, amely szerint nem a Kádár-kor apológiája a szóban forgó mozgóképes vicceskedés.

Mint a fentiekből is láthatják, tisztelt ügyfeleim, máris elérkeztünk az év legtrébb tévéműsorú hetéhez: ez volt az. A dolgon ugyan szépít egy kicsit, hogy az HBO kedden 16.10-kor lenyomja megint a Zemeckis-féle Karácsonyi éneket, ami viszont egy jócskán alulértékelt műdarab.

Szerdán és csütörtökön meg kipihenjük ezt a pár marhaságot, s a tévéket elcseréljük valami más életízesítőre.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.