Letöltés 2005-ben 1,1 milliárd dollár értékben vásároltak digitális zenét világszerte, az iPod és a lejátszós mobiltelefonok népszerűségének köszönhetően 2010-re a zeneipar bevételeinek negyedét a digitális forgalmazás adja majd egy zeneipari szervezet szerint.
Malária Maláriajelző karórát hoznak forgalomba a Dél-afrikai Köztársaságban. A szerkezet naponta négyszer vesz vért a szerkezet viselőjétől, s amennyiben a mintában a malária kórokozójára bukkan, figyelmeztet.
Robotzsaruk A következő öt évben 34 millió dollárt költ a dél-koreai kormány két minisztériuma robotzsaruk és robotkatonák csatasorba állítására. Az előfutárok, a japán konkurenseknél tízszer olcsóbb takarító és házőrző robotok már idén a boltokba kerülnek.
Bátorság Amerikai kutatók félelem nélküli egereket hoztak létre. A stathmin nevű fehérjét kódoló gén hiánya olyan bátorrá teszi ezeket az állatokat, hogy a normális egerek számára félelmetesnek tűnő nyílt terekre és keskeny hidakra is nyugodtan kimerészkednek.
Jogsértés Három napra bezárták a német Wikipédiát, mert egy hajdani hacker családja pereli az üzemeltetőket. Az egyik szócikk felfedte a pár évvel ezelőtt fiatalon elhunyt hacker, Tron személyazonosságát, amihez a fiú családja nem járult hozzá.
Jubileum Húszéves a számítógépvírus: az első digitális számítógépes kártevő 1986 januárjában jelent meg. Az azóta eltelt 20 év alatt több mint 150 ezer számítógépvírust észleltek, és ez a szám gyorsan növekszik - csak az elmúlt hat hónapban 40 ezerrel emelkedett.
A Google a legbefolyásosabb A második helyre szorította a Google az Apple-t a világ legbefolyásosabb márkaneveinek toplistáján, amelyet a Brandchannel.com állít össze évente, 2500 reklámszakember és diák szavazatai alapján. A globális versenyben harmadik a Skype nettelefoncég, negyedik a Starbucks kávézólánc, ötödik az IKEA - adta hírül az Index. A Google utoljára 2003-ban nyerte meg a versenyt, és egy évvel később épp a mostani második, az Apple vette el tőle az elsőséget. A regionális toplisták jelentősen eltérnek a globálistól: az ázsiai-csendes-óceáni térség legnagyobb hatású brandje a Sony lett a Toyota és a Samsung előtt. Európában és Afrikában a Nokia nyert, az IKEA a második és a Skype a harmadik helyezett. Dél- és Latin-Amerikában a Corona sör győzött a Bacardi rum és a Movistar előtt. Az észak-amerikai eredmények a 2004-es globális listához hasonlítanak: első az Apple, második a Google, harmadik a Starbucks, negyedik a Target áruházlánc, ötödik a hétszeres Tour de France-győztes kerékpáros, Lance Armstrong. A Brandchannel listája más hasonló szavazásokkal ellentétben nem veszi figyelembe egy-egy márka nehezen megbecsülhető piaci értékét, az utóbbi listákat évek óta a Coca-Cola vezeti.
Beperli a Google-t az Egyesült Államok Az Egyesült Államok kormánya bírósági úton akarja rákényszeríteni a Google-t, hogy keresőprogramjából adatokat bocsásson rendelkezésére, de a vállalat elzárkózik ettől. A kormányzat az 1998-ban kelt Child Online Protect Act gyermekvédelmi jogszabályra hivatkozva fordult bírósághoz. A jogszabály - amely tiltja, hogy nyílt szexuális tartalmak kerüljenek fel az internetre, hacsak nincsenek elzárva a kiskorúaktól - az American Cicvil Liberties Union jogvédő szervezet szerint sérti a szólásszabadság jogát, amelyet az amerikai alkotmány első kiegészítése garantál. Az ACLU bíróság előtt támadta meg a törvényt, és ehhez az eljáráshoz kérte az amerikai kormányzat, hogy a keresőprogramokat működtető legnagyobb vállalatok - az AOL, a Yahoo!, a Google és a Microsoft - adatok szolgáltatásával segítsék a vita eldöntését. A Microsoft, a Yahoo! és az AOL úgy döntött, teljesíti a kérést, a Google azonban elzárkózik ettől, mert "túlzottan széles körűnek, a vállalati titkok megtartását veszélyeztetőnek, túlságosan megterhelőnek, homályosnak és zaklató szándékúnak" tartja a megkeresést.
Virtuális ingatlanvagyon Egy kínai származású német tanárnő, Anshe Chung ragadta magához a legnagyobb ingatlanvagyont a Second Life című online szerepjátékban - adta hírül az Index a Spiegel nyomán. A Hessen tartományában élő nő két éve tízdolláros beugróval kezdett, mára pedig csaknem 200 ezer dolláros vagyonra tett szert virtuális építési telkek adásvételéből: a Second Life játékosai kerteket, palotákat és űrállomásokat építenek a telkein, és több mint ötszáz játékos bérleti díjat fizet az AnsheChung.com-nak, mivel nem a sajátjuk az általuk gondozott terület. A bérleti díjat játékpénzben kell rendezni, amihez a játékosok amerikai dollárt beváltva juthatnak, az ingatlantulajdonos pedig a játékhoz tartozó online tőzsdén valódi pénzre cserélheti a fiktív valutát. A játék üzemeltetőinek havi 25 ezer dollár ingatlanadót fizet a jól menő vállalkozás.
Szonda indult a PlÚtóhoz Több halasztás után múlt csütörtök este a floridai Cape Canaveralről sikeresen fellőtték a New Horizons űrszondát, melynek feladata a Plútó és környéke tanulmányozása lesz - adta hírül az Index a CNN nyomán. Ez az első szonda, amelyik a Naprendszer legtávolabbi bolygóját vette célba, és számos különleges technológiai újítás, például egy nukleáris, plutónium alapú üzemanyagcella segíti 10 évig tartó, 6,4 milliárd kilométeres útját. A zongora nagyságú, 454 kilogrammos, hét tudományos műszerrel felszerelt New Horizons a leggyorsabb ember alkotta szerkezet: a kilövés után 58 ezer kilométeres óránkénti sebességgel távolodott a bolygótól, útja során egészen 75 ezer kilométer per órás sebességig gyorsul, tehát ti-zenötször gyorsabb lesz, mint egy kilőtt golyó. Végsebességét egy évvel a kilövés után, a Jupiter mellett éri el a szonda, kihasználva a gázbolygó gravitációs mezejét. A New Horizons küld majd először részletes képeket a Naprendszer utolsó bolygójáról és annak holdjairól, de feladata lesz a külső Naprendszer, a Kuiper-öv részletesebb feltérképezése is. A tervek szerint 2015 júliusában érkezik a Plútóhoz a szonda, és segítségével a csillagászok öt hónapon át tanulmányozhatják majd a "jeges törpét".