Tévétorrent

A színfalak mögött

Tévétorrent

A színfalak mögött Aaron Sorkin (Az elnök emberei, Híradósok) 2006-tól 2007-ig futó sorozata szinte kínálja magát a 30 Rock c. szériával való összehasonlításra. Mindkettőt az NBC sugározta, egy fiktív szkeccsműsor kulisszái között játszódnak, és a készítő-író alteregói a főszereplők.

Ugyanakkor illeszkedik Sorkin életművébe is: megjelenik a szakma vs. magánélet dilemma, a hatalmas intézményeket működtető kíméletlen profik humánus ábrázolása, a javíthatatlanul liberális (néhol talán túlzottan is naiv) szemlélet.

A sorozatot szinte már szokatlan technikai igényesség jellemzi (például sokszor alkalmazza a walk-and-talk technikát, mely során a mozgó és beszélő szereplőket vágás nélkül követi a kamera), ugyanakkor Sorkin majd megfeszül, hogy önreflexív legyen, miközben a műbeli szkeccsműsor csupán kulisszaként szolgál a szereplők szenvelgéseihez (ellentétben a 30 Rock formai bravúrjaival és szervesen a sorozat szövetébe épülő önreflexiójával). Ugyanakkor fáradsága hiábavaló.

Itt ugyanis mindenki megkapja a magáét (média, bigott keresztények, vidéki tahók), csak épp a készítők nem. A tónus elképesztően nagyképű és leereszkedő: a szereplők sűrűn és minden funkció nélkül csillogtatják műveltségüket, miközben feltételezik, hogy a pallérozatlan néző szóhoz sem jut az ámulattól. A helyzeten már tényleg nem sokat tud rontani, hogy az epizódok tele vannak giccses jelenetekkel, ráadásul Sorkinnak a humorhoz sincs sok érzéke, bár nagyon igyekszik - ezen a főszerepet alakító Matthew Perry sem tud sokat segíteni. Ő a drámával sem boldogul.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”