Tévétorrent

Siberia

Tévétorrent

Siberia - Elképzelt valóságshow a tunguszkai kázusból. Milyen?

Nos, a Siberia alkotói úgy gondolták, pazar ötlet. Minden ott kezdődik (és nem is megy tovább), hogy az 1908-ban földönkívülieknek, meteoritnak vagy Tesla tudományos bakijának tételezett misztikumba beültetnek 16 versenyzőt, akiknek túl kell élni egy telet a vad és fagyos Szibériában. Szibériában, amit hűhákra és jujjokra misztifikáltak, mert ugye a munkatáborok meg a Szovjetunió (Dimitrij Lénáról mesél) - a műsorvezető is e riogató szavakkal igyekszik borzolni a kedélyeket.

Szabályok, kiszavazás vagy nézői döntés nincs, csak farkastörvények és tökéletesen sablonos karakterek. A túlélőtábor azonban nem vicc: már az első este elteszi egy rejtélyes valami az egyik versenyzőt láb alól. Az ijedt kameramanok és szerkesztők a sokk után mégis folytatják a műsort és a kvázi pszichológiai kísérletet. Talán nem a tunguszkai rém gyilkolt, hanem a rendezők terveztek meg mindent (ez közhelyes lenne ugyan, de legalább furfangos), sajnos ennek gyanúja sem merül fel.

Pedig az elgondolás eleve nem volna rossz: a forgatókönyv alapján önmagukat játszó nem-színészek és a sok megíratlan dialógus mutasson rá mondjuk arra, hogy a reality éppoly konstruált szerkentyű, mint bármelyik szappanopera. Csakhogy ez az egész Survivor-koppintás nem nagyon tudja eldönteni, hogy műfaji paródia vagy trash-horror legyen belőle, ha megnő.

S még ezen is lehetett volna segíteni, ha sikerül hangulatos képi világot párosítani az egészhez, hiszen Szibéria mégiscsak Szibéria lenne, vagy mi. S manapság ilyesmivel már bármilyen nullsztorit ki lehet húzni a vízből.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”