Tévétorrent

Animals.

Tévétorrent

Az állatmesék modern inkarnációi már ritkán célozzák a felnőtteket, pedig a műfajban bőven van potenciál a komolyabb témák feldolgozására. Mike Luciano és Phil Matarese épp ezt a hiányt ismerték fel.

Nehezen beskatulyázható animációs sorozatuk minden epizódja más-más állatcsoportot helyez a középpontba és az ő banális életü­kön keresztül térképezi fel a mai New Yorkot. A főszereplők szándékoltan nem Disney-kompatibilis, sőt olykor visszataszító állatok (patkányok, poloskák, legyek, pulykák, galambok), akiknek válogatott emberi problémákkal kell megküzdeniük. Transznemű galambok, bántalmazott legyek, későn érő hernyók és szexuális diszfunkciókkal küzdő patkányok hol szórakoztató, hol megindító küszködését nézzük, miközben a sorozat átívelő cselekményszála a korrupt New York-i polgármester ármánykodását mutatja be.

A széria bővelkedik elmés képi és akusztikus gegekben (pl. az emberek állati hangon morognak, míg az állatok választékos stílusban társalognak), bár a poénok színvonala erősen hullámzó. Az egésznek van valami szándékoltan barkácsolt, olcsó jellege (pl. kidolgozatlan rajzok, elrontott dialógusok), ami sokszor a visszájára fordul és elidegeníti a nézőt. Matarese és Luciano (akik minden részben felbukkannak) fontosnak érezték, hogy társadalomkritikát erőltessenek a sorozatba: ez néha találó, de legtöbbször inkább szájbarágós és leegyszerűsítő.

Az Animals. nagyon szűk rétegközönséget céloz meg (jobban működne websorozatként) és sokszor kissé nehéz befogadni, de érdemes tenni vele egy próbát.

Magyar felirat: anonymus

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.