Tévésorozat

Barry

Tévétorrent

Bill Hader és Alec Berg sorozata jó időben érkezett. A vígjátéksorozatokat már egy ideje megtermékenyítette a független komédiák (vagy inkább dramedyk) zavarba ejtő, lefojtott, hangnemváltásokkal operáló stílusa. Egy mezei sorozatkészítő már rég nem a tévés aranykor a hét egy előre kijelölt pontján tömegesen a képernyők elé telepedő nézőiben gondolkodik – ez bizonyos értelemben nagyobb alkotói szabadságot is jelent, lehet csak rétegeknek írni.

E háttér a Barry esetében különösen lényeges, hiszen a széria deklaráltan csak egy szűk rétegnek szól. Barry (Bill Hader) PTSD-től szenvedő volt tengerészgyalogos, akit a gondoskodását sajátos módon kifejező nagybátyja vesz a szárnyai alá: bérgyilkosként alkalmazza. Barry nem sok örömet lel új hivatásában, ám egyszer Los Angelesbe kell utaznia, ahol célpontját kajtatván rátalál egy amatőr színészcsoportra, ahol meglegyinti egy új karrier és a szerelem ígérete. A sorozat alaphelyzete ugyan klisészerű, de az előadása lendületesen keveri a vad abszurdot a banalitással.
A gondosan kitervelt ambivalencia jellemzi a szériát: Berg és Hader élvezettel játszik a hangnemekkel (dráma és komédia), zsánerekkel (vígjáték, akciófilm, bűnfilm), a figurákban rejlő klisékkel és komplexitással (Henry Winkler egoista, mégis törődő színészguruja és An­thony Carrigan harsány csecsen alvezére kiemelkedőek). A széria motorja mégis a fád Hader, aki mintha a nézői azonosulás ellen dolgozna.

A Barry kétségtelenül sokat kíván a nézőtől – ellenszenves szereplői, narratív és tonális hullámvasútja mind megannyi kihívás.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.