Tévétorrent

Deception

  • Szabó Ádám
  • 2018. június 10.

Tévétorrent

Regényíró, matematikus, egykutya – az amerikai bűn­üldöző szervek folyvást azt kutatják, milyen új segítséget lehetne bevetni a furfangosabbnál furfangosabb gonosztevők fülön csípésére. Most épp egy bűvész csatlakozik az FBI-hoz, hogy leleplezze az ikertestvérét csapdába csaló rejtélyes nőt, aki e mutatványával mainstream bűvészkarrierjének is véget vetett.

Ahogy az a hasonló krimisorozatokban lenni szokott, az ügynökök először csak húzogatják a szájukat, majd megadva magukat a forgatókönyv sorsszerű fordulatainak, végül befogadják a csapatba a bűvészt és sleppjét. A figurák szintjén csak a közhelyeket kapjuk: az ázsiai fickó baromira ért a számítógépekhez, a felügyelőnő dögös, természetesen az első pillanattól forr a levegő a bűvész és közte, a nyomozópartner latino, a kedves idegbeteg pedig Vinnie Jones. Az átívelő szál gyengécske, akárcsak a bimbózó románc, a bűnügyi frontra viszont nem panaszkodhatunk – az ilyen format-sorozatok ugyan egy idő után elkerülhetetlenül önismétlővé válnak, de szerencsére a 20 plusz részes sorozatok kora lealkonyult, így a Deceptionből is csak 13 részt kapunk – ha hozza a számokat.

A széria főtalálmánya a dupla szerepben domborító Jack Cutmore-Scott: tökéletesen hozza az illuzionista szépfiút, akinek még a csibészes vigyorát sem szabad elhinni, de mi mégis bedőlünk minden ócska trükkjének, és a sorozat összes konzerv fordulatának is. Akárcsak egy elcsépelt kártyatrükk: tudjuk, hogy megvezetnek, mégis minden alkalommal belemegyünk a játékba és lelkesen találgatjuk, hol vernek át minket, s ki az előre sejthető gyilkos.

Magyar felirat: Cassone

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.