Tévétorrent

Deception

  • Szabó Ádám
  • 2018. június 10.

Tévétorrent

Regényíró, matematikus, egykutya – az amerikai bűn­üldöző szervek folyvást azt kutatják, milyen új segítséget lehetne bevetni a furfangosabbnál furfangosabb gonosztevők fülön csípésére. Most épp egy bűvész csatlakozik az FBI-hoz, hogy leleplezze az ikertestvérét csapdába csaló rejtélyes nőt, aki e mutatványával mainstream bűvészkarrierjének is véget vetett.

Ahogy az a hasonló krimisorozatokban lenni szokott, az ügynökök először csak húzogatják a szájukat, majd megadva magukat a forgatókönyv sorsszerű fordulatainak, végül befogadják a csapatba a bűvészt és sleppjét. A figurák szintjén csak a közhelyeket kapjuk: az ázsiai fickó baromira ért a számítógépekhez, a felügyelőnő dögös, természetesen az első pillanattól forr a levegő a bűvész és közte, a nyomozópartner latino, a kedves idegbeteg pedig Vinnie Jones. Az átívelő szál gyengécske, akárcsak a bimbózó románc, a bűnügyi frontra viszont nem panaszkodhatunk – az ilyen format-sorozatok ugyan egy idő után elkerülhetetlenül önismétlővé válnak, de szerencsére a 20 plusz részes sorozatok kora lealkonyult, így a Deceptionből is csak 13 részt kapunk – ha hozza a számokat.

A széria főtalálmánya a dupla szerepben domborító Jack Cutmore-Scott: tökéletesen hozza az illuzionista szépfiút, akinek még a csibészes vigyorát sem szabad elhinni, de mi mégis bedőlünk minden ócska trükkjének, és a sorozat összes konzerv fordulatának is. Akárcsak egy elcsépelt kártyatrükk: tudjuk, hogy megvezetnek, mégis minden alkalommal belemegyünk a játékba és lelkesen találgatjuk, hol vernek át minket, s ki az előre sejthető gyilkos.

Magyar felirat: Cassone

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.