Tévétorrent

Believe

  • - ts -
  • 2014. április 27.

Tévétorrent

Nagy korszakát éli Alfonso Cuarón, már ott tartunk, hogy a Gravitáció a 21. század Űrodisszeája, s most itt ez a csúcskategóriás sorozat is a NBC-től, mi jöhet még?

A sorozatból neki konkrétan semmi, mert csak az első három részben volt benne, ám a látottak fényében nem érezzük különösebb szükségét a siratásának.

Az a helyzet Bo Adamsszel, hogy egyfelől meg kell védeni, másfelől meg kell találni, amit kicsit megnehezít, hogy menekül. Ám, ha mégis ráakad mondjuk a rendőrség, akkor ijedtében rájön egy képesség - az ő szavaival olyan az, mint a csuklás -, amitől egyszerűen elgurítja az alkalmatlankodó rendőr kocsiját valahová a képen kívülre. S ha nem a mulya rendőrség kapná el, hanem egy nagyon gonosz zsoldos, akkor egy tip-top mentőcsapat siet a segítségére, Delroy Lindóval az élen. A védelmet erősíti továbbá egy szökött halálraítélt, kivel az alkotók úgy lehetnek, mint a költő: járkálj csak, előbb-utóbb úgyis történik valami. Nos, semmi szokatlan: elmegy a kislánnyal Atlantic Citybe, s felhasználva képességeit, nyer egy zsák pénzt, amit - komolyan mondom - jótékonysági célokra fordítanak. Aki itt nem száll ki, az ugyebár Cuarón egyfelől, neki még van egy dobása, másfelől örök optimista.

Kisdeddel a jó ügy érdekében menekülő elítéltet éppenséggel láttunk már néhányat még sorozatban is, tehát a felállás nyilvánvaló: szívünk az övék. De sikerül-e? Igen, sikerül, hacsak el nem kaszálják menekülés közben ezt a módfelett tanácstalannak tűnő kezdeményezést. De ha sikerül, akkor is ott marad bizonyosan a nyomasztó kérdés, mi sikerült? Alighanem egy sérülékeny fogpiszkáló.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."