Tévétorrent

Da Vinci démonai

Tévétorrent

Reneszánszát éli a reneszánsz, legalább a tévésorozatokban. S van egy, a történelem különböző korszakait karneváli zajjal, szexszel, vérrel és intrikával telezsúfoló hullám is. Erre a két alapnézőpontra igyekszik egyszerre építeni a Da Vinci démonai - elsőre egészen épkézláb ötletnek tűnik. A Borgiák ledarálása után még szurkoltunk is neki...

Ha nem egy iszonyúan túlrajzolt CGI-Firenzét kapunk, amelyet még egy jobb számítógépes játék is kidobna magából, ha kapunk valamicske ügyesen megragadott történelmi atmoszférát, akkor a tényeket természetesen nem is kérnénk számon a Medicieket, a pápát és egyéb hatalmasságokat mozgató storyboardtól. Telhetetlenül azt is szerettük volna, ha Leonardo figurája nem attól lesz izgalmas, hogy tökéletesen kor- és úgymond Da Vinci-idegen. A helyzet azonban úgy hozta, hogy Tom Riley hiába ügyes, olyan zavaróan anakronisztikus a zselézett hajával és a Robert Downey Jr.-féle Sherlockot idéző stílusával, hogy azt aligha lehet a koncepcióval mentegetni.

Persze a próbálkozás nemes, s az évad vége felé kicsit össze is kapják magukat a forgatókönyvírók, így néha felbukkannak viszonylag élvezhető dolgok, például a grafika, az ötletesen ábrázolt találmányok és a megszokott hatásvadászat (vérengzés és szex) terén.

A sok intrika, a misztikum, az ópium és a titkos társaságok azonban leginkább egymás ellen működnek. Összegezvén: a szándék megvolt, de a túlbuzgóság is. A készítők mindent belepakoltak, amitől szerintük egy sorozat jó lehet: ettől aztán az egész szét is esett. Pedig szerettük volna.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.