Tévétorrent

Da Vinci démonai

Tévétorrent

Reneszánszát éli a reneszánsz, legalább a tévésorozatokban. S van egy, a történelem különböző korszakait karneváli zajjal, szexszel, vérrel és intrikával telezsúfoló hullám is. Erre a két alapnézőpontra igyekszik egyszerre építeni a Da Vinci démonai - elsőre egészen épkézláb ötletnek tűnik. A Borgiák ledarálása után még szurkoltunk is neki...

Ha nem egy iszonyúan túlrajzolt CGI-Firenzét kapunk, amelyet még egy jobb számítógépes játék is kidobna magából, ha kapunk valamicske ügyesen megragadott történelmi atmoszférát, akkor a tényeket természetesen nem is kérnénk számon a Medicieket, a pápát és egyéb hatalmasságokat mozgató storyboardtól. Telhetetlenül azt is szerettük volna, ha Leonardo figurája nem attól lesz izgalmas, hogy tökéletesen kor- és úgymond Da Vinci-idegen. A helyzet azonban úgy hozta, hogy Tom Riley hiába ügyes, olyan zavaróan anakronisztikus a zselézett hajával és a Robert Downey Jr.-féle Sherlockot idéző stílusával, hogy azt aligha lehet a koncepcióval mentegetni.

Persze a próbálkozás nemes, s az évad vége felé kicsit össze is kapják magukat a forgatókönyvírók, így néha felbukkannak viszonylag élvezhető dolgok, például a grafika, az ötletesen ábrázolt találmányok és a megszokott hatásvadászat (vérengzés és szex) terén.

A sok intrika, a misztikum, az ópium és a titkos társaságok azonban leginkább egymás ellen működnek. Összegezvén: a szándék megvolt, de a túlbuzgóság is. A készítők mindent belepakoltak, amitől szerintük egy sorozat jó lehet: ettől aztán az egész szét is esett. Pedig szerettük volna.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.