Tévétorrent

Billions

Tévétorrent

Nagy pénzek és nagy nevek forognak itt kockán. Pontosabban a tőzsdén és egyéb piszkos ügyletekkel zsúfolt piaci területeken (hedge fund, nevezzük nevén, aki érti, már nézheti is a sorozatot). Mindeme máz egy üldöző-üldözött alapsémán szárad; előbbi a hírhedt és korrumpálhatatlannak tűnő Rhoades államügyész (Paul Giamatti), utóbbi pedig a nagylelkű multimilliomos „Axe”, a vállatát a 9/11-es trauma után újraépítő cégvezér (Damian Lewis). Ha pozitív-negatív hős szisztémáját hirtelen felborultnak látjuk, ne lepődjünk meg, az alapprobléma ugyanis éppen az, hogy a köznép kedvencének számító mintapolgárt hogyan érdemes egy kósza füles alapján úgy megbuktatni és törvény elé citálni, hogy ne legyen közfelháborodás, és nagyra törő hivatali szervünk se jöjjön ki rosszul a dologból. Első látásra ugyanis mindenki jófiú, erkölcsökkel és nemes szándékkal; majd kicsit többedik látásra mindenki pénzéhes kavarógép. De legalább nem fekete-fehér szerepeket, hanem erős sötétszürkéket kapunk. Mindezt tetézi az igazán izgalmas figuraként elindított Maggie Siff, aki egyszerre Rhoades felesége és Axe vállalati pszichiátere. A vele behozott szado-mazo vonal persze csak kellék, a témában szokásos kurvákat és kokaint pótolja.

Azért akad néhol igényesség és dráma is, jó színészi alakításokkal és a mostanság kedvelt megkedvelhetetlen figurákkal. Sajna az egy perc alatt elhangzó vállalati szisztémák és tőzsdezsargon aránya is meglehetősen magas. Meglehet, akadnak olyanok, akiket mindezek – a milliós (billiós) vagyonok és az akörüli, úgymond férfias játékok – izgalomba hoznak.



Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.