Tévétorrent

Billions

Tévétorrent

Nagy pénzek és nagy nevek forognak itt kockán. Pontosabban a tőzsdén és egyéb piszkos ügyletekkel zsúfolt piaci területeken (hedge fund, nevezzük nevén, aki érti, már nézheti is a sorozatot). Mindeme máz egy üldöző-üldözött alapsémán szárad; előbbi a hírhedt és korrumpálhatatlannak tűnő Rhoades államügyész (Paul Giamatti), utóbbi pedig a nagylelkű multimilliomos „Axe”, a vállatát a 9/11-es trauma után újraépítő cégvezér (Damian Lewis). Ha pozitív-negatív hős szisztémáját hirtelen felborultnak látjuk, ne lepődjünk meg, az alapprobléma ugyanis éppen az, hogy a köznép kedvencének számító mintapolgárt hogyan érdemes egy kósza füles alapján úgy megbuktatni és törvény elé citálni, hogy ne legyen közfelháborodás, és nagyra törő hivatali szervünk se jöjjön ki rosszul a dologból. Első látásra ugyanis mindenki jófiú, erkölcsökkel és nemes szándékkal; majd kicsit többedik látásra mindenki pénzéhes kavarógép. De legalább nem fekete-fehér szerepeket, hanem erős sötétszürkéket kapunk. Mindezt tetézi az igazán izgalmas figuraként elindított Maggie Siff, aki egyszerre Rhoades felesége és Axe vállalati pszichiátere. A vele behozott szado-mazo vonal persze csak kellék, a témában szokásos kurvákat és kokaint pótolja.

Azért akad néhol igényesség és dráma is, jó színészi alakításokkal és a mostanság kedvelt megkedvelhetetlen figurákkal. Sajna az egy perc alatt elhangzó vállalati szisztémák és tőzsdezsargon aránya is meglehetősen magas. Meglehet, akadnak olyanok, akiket mindezek – a milliós (billiós) vagyonok és az akörüli, úgymond férfias játékok – izgalomba hoznak.



Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”