Tévétorrent

Billions

Tévétorrent

Nagy pénzek és nagy nevek forognak itt kockán. Pontosabban a tőzsdén és egyéb piszkos ügyletekkel zsúfolt piaci területeken (hedge fund, nevezzük nevén, aki érti, már nézheti is a sorozatot). Mindeme máz egy üldöző-üldözött alapsémán szárad; előbbi a hírhedt és korrumpálhatatlannak tűnő Rhoades államügyész (Paul Giamatti), utóbbi pedig a nagylelkű multimilliomos „Axe”, a vállatát a 9/11-es trauma után újraépítő cégvezér (Damian Lewis). Ha pozitív-negatív hős szisztémáját hirtelen felborultnak látjuk, ne lepődjünk meg, az alapprobléma ugyanis éppen az, hogy a köznép kedvencének számító mintapolgárt hogyan érdemes egy kósza füles alapján úgy megbuktatni és törvény elé citálni, hogy ne legyen közfelháborodás, és nagyra törő hivatali szervünk se jöjjön ki rosszul a dologból. Első látásra ugyanis mindenki jófiú, erkölcsökkel és nemes szándékkal; majd kicsit többedik látásra mindenki pénzéhes kavarógép. De legalább nem fekete-fehér szerepeket, hanem erős sötétszürkéket kapunk. Mindezt tetézi az igazán izgalmas figuraként elindított Maggie Siff, aki egyszerre Rhoades felesége és Axe vállalati pszichiátere. A vele behozott szado-mazo vonal persze csak kellék, a témában szokásos kurvákat és kokaint pótolja.

Azért akad néhol igényesség és dráma is, jó színészi alakításokkal és a mostanság kedvelt megkedvelhetetlen figurákkal. Sajna az egy perc alatt elhangzó vállalati szisztémák és tőzsdezsargon aránya is meglehetősen magas. Meglehet, akadnak olyanok, akiket mindezek – a milliós (billiós) vagyonok és az akörüli, úgymond férfias játékok – izgalomba hoznak.



Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.