Tévétorrent

Everything Sucks!

Tévétorrent

Vége, megöregedtünk, a 90-es évek (mármint az évtized amerikai változata) is a gátlástalan nosztalgia martaléka. Ahogy a Stranger Things parazitaként rátelepedett a 80-as évek popkultúrájára, úgy az Everything Sucks! is bekebelezi a bő farmergatyákat, az MTV-t, a videókölcsönzőket és a butus tinisorozatokat.

Az első szerelemmel, a beilleszkedéssel és a gimis rivalizálással megejtett, unásig ismert viaskodás ezúttal az oregoni Boringban játszódik, ahol az elsős Luke csatlakozik az iskolai filmklubhoz, és ugyanazzal a lendülettel szerelmes lesz Kate-be, az igazgató lányába.

A sorozat döcögősen indul, a bájosan szabálytalan gyerekszínészek alakításai csikorgósak kissé, de az optimista igyekezet és a derűs ügyetlenség valahogy nem engedi el a nézőt. Az első pár epizódban felhalmozott coming-of-age klisék után a történetszálak idővel frissítően váratlan fordulatokat vesznek.

Kate-et ugyanis sokkal jobban érdekli Luke-nál a suli méhkirálynője a rivális drámaklubból. A széria egészen felnőtt módon alakítja a szerelmi háromszöget, amit a gyengédség, a birtoklásvágy és a kirekesztéstől való félelem egyaránt formálnak. Így esik, hogy a narratív ügyetlenkedések és a valószínűtlen fordulatok ellenére egy nagyon megható és érett fiú-lány barátság sül ki a dologból. Bár a mellékszereplők többségét az írók magukra hagyják, illetve puszta poénforrásként használják, de kellemes meglepetés Luke és Kate egyedülálló szüleinek megindító szerelmi szála. Az Everything Sucks! esetlenségével hódít, mint a gimik antiszociális kockái.

Magyar felirat: matruska

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."