Tévétorrent

Everything Sucks!

Tévétorrent

Vége, megöregedtünk, a 90-es évek (mármint az évtized amerikai változata) is a gátlástalan nosztalgia martaléka. Ahogy a Stranger Things parazitaként rátelepedett a 80-as évek popkultúrájára, úgy az Everything Sucks! is bekebelezi a bő farmergatyákat, az MTV-t, a videókölcsönzőket és a butus tinisorozatokat.

Az első szerelemmel, a beilleszkedéssel és a gimis rivalizálással megejtett, unásig ismert viaskodás ezúttal az oregoni Boringban játszódik, ahol az elsős Luke csatlakozik az iskolai filmklubhoz, és ugyanazzal a lendülettel szerelmes lesz Kate-be, az igazgató lányába.

A sorozat döcögősen indul, a bájosan szabálytalan gyerekszínészek alakításai csikorgósak kissé, de az optimista igyekezet és a derűs ügyetlenség valahogy nem engedi el a nézőt. Az első pár epizódban felhalmozott coming-of-age klisék után a történetszálak idővel frissítően váratlan fordulatokat vesznek.

Kate-et ugyanis sokkal jobban érdekli Luke-nál a suli méhkirálynője a rivális drámaklubból. A széria egészen felnőtt módon alakítja a szerelmi háromszöget, amit a gyengédség, a birtoklásvágy és a kirekesztéstől való félelem egyaránt formálnak. Így esik, hogy a narratív ügyetlenkedések és a valószínűtlen fordulatok ellenére egy nagyon megható és érett fiú-lány barátság sül ki a dologból. Bár a mellékszereplők többségét az írók magukra hagyják, illetve puszta poénforrásként használják, de kellemes meglepetés Luke és Kate egyedülálló szüleinek megindító szerelmi szála. Az Everything Sucks! esetlenségével hódít, mint a gimik antiszociális kockái.

Magyar felirat: matruska

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.