Tévétorrent

Love

  • Szabó Ádám
  • 2016. július 16.

Tévétorrent

Judd Apatow a 40 éves szűzzel és a Felkoppintvával lefektette a poszt-9/11-es amerikai vígjáték alapjait bromance-ostul, Pán Péter-effektusostul, mindenestül – azóta nagyjából évente bővíti filmográfiáját, néha íróként, néha producerként; ha beszáll a rendezésbe is, nagy eséllyel összehozza az adott év legjobb komédiáját.

A televíziózás sem áll tőle távol, innen indult, és egyre gyakrabban vissza is tér, megint csak változatos szerepkörökben. A Csajok az elmúlt évek egyik legnagyobb dobása volt, friss, eredeti és eszes – ezen a nyomvonalon halad legújabb sorozata is, ami nagyjából mindent tartalmaz, amit a komédiamágnástól megszokhattunk, de az iránymutatás helyett ezúttal inkább beáll a sorba. Néhány hullámzó színvonalú évad után a Csajok kissé megfáradt, a női véleményvezér szerepét pedig átvették a Broad City őrült hősei, akik ugyanúgy nem tudják, mitévők legyenek, de ők mindezt még le is szarják. Párkapcsolattal kacérkodó komédiák általános trendje ez manapság, a nagy Ő, az életre szóló szerelem, de még az átlagos egyéjszakás kaland is a múlté – egyik sem jelent megrázkódtatást, de még csak beszédtémát sem a szereplőknek. Emberek sodródnak a rendezett életükkel, amiben ők maguk mégsem lelik a rendet: van munka, ház, kocsi, barátok, esetenként szex is, valami mégis hiányzik. A Love párosa és hangvétele kísértetiesen emlékeztetnek a Netflix legutóbbi, a párkapcsolatot keresetlen hipszterséggel boncolgató sorozatára, a Masters of None-ra: minden, amit látunk, totál mindennapi, és mégis baromira szórakoztató.

Magyar felirat: catey – greka & markiboi

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.