Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.

Tévétorrent

Tudjuk, hogy gyakorlatilag az összes nagyobb Marvel-hős filmvászonra került már, de az szupererő nélkül is világos, hogy a blockbusterek helyett immár a nagystílű sorozatoké a világ, a képregényes kedvenceket is be kellett dobni e darálóba.

Joss Whedon, aki a Bosszúállókkal már letette névjegyét a "Marvel Összes Rövidítve" ügyben, most a szupertitkos szuperhősöket gardírozó szupercsapat mindennapjait igyekezett elénk rakni. A hírhedt (és drága) szereplők (Hulktól kezdve a Vasemberig) csupán az emlegetés szintjén lépnek fel, vagy netán a későbbiekben be is ugranak egy-egy snittre, ha minden jól megy.

false

Nélkülük azonban annyi a Marvel-világnak, ami egy erre a tematikára épült sorozatban nem túl szerencsés. Ugyanakkor, ha elég türelmesek vagyunk, az ilyen-olyan mandinerekből lassan mégis kibomlik a szegény ember szuperhős-univerzuma (mindez a televíziózás egy korábbi szakaszában érthető is lenne). A hol erőltetett, hol jól eltalált utalásokra a rajongók biztos csak legyintenek, a kevésbé rajongók meg örvendeznek, ha felismertek valamit, de a technikai kütyük villogása, az odamondogatások és a nagy hősfigurák épp csak megidézik a Marvel-filmek világát és színvonalát. A 40 perces részek szereplői persze igyekvők és ügyesek, s hozzák a kicsivel az átlag felettit.

Tehát a Szupercsapat-Macgyver-Csillagkapu-különleges nyomozós egységek felállásban pályára lépő sorozat aranyos, szórakoztató, sőt szerethető, csak egy igazi szuperhős hiányzik belőle, akinek érkezése életmentő és élethosszító lenne.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.