Kevesen ülik meg úgy a lovat, mint Rachel Weisz, de a színésznő ló nélkül is ellenállhatatlan, és pont ez a szerepe: ellenállhatatlannak lenni lóval, ló nélkül, egy csábos özvegyasszony kosztümös szerepében. A rejtélyes özvegy, aki méreggel öl vagy csak a csáberejével pusztít, Daphne Du Maurier találmánya, A Manderley-ház asszonya írójának 1951-es regényében tűnik fel, hogy egy zöldfülű fiatalembert behálózzon Cornwall költőien zöldellő vidékein. Roger Michell nem akkora kaliber, mint Hitchcock, aki a Manderley-házat emelte a halhatatlanságba, de a munkáját értő szaki, aki nemcsak Cornwallból hozza ki a legtöbbet, de Rachel Weiszből is. Mert az a legkevesebb, hogy a színésznő megnyerően léptet fehér lován, de úgy hálózza be áldozatát, olyan mesterien halad fokról fokra, mosolyról mosolyra, hogy azt öröm nézni. A sokáig mit sem sejtő áldozatot a szépfiú szerepekre szakosodott Sam Claflin adja, rá vár, hogy könnyen gerjedelembe jövő és nagy vagyont öröklő fiatalemberként belesétáljon az ágynak kinéző csapdába. Weisz legkisebb fejbillentésére Claflin ideges nyelése a válasz, és előbb-utóbb nem csak a fejek billennek. A kakas kukorékol, a paraszt robotol, az urak és úrhölgyek pedig az ágy és az örökség vonzásában lejtik táncukat, miközben a 19. század tárgyi világa is teszi a dolgát, de nincs az a korabeli porcelán, mely pazarabbul kelletné magát, mint Weisz fekete özvegye. Mielőtt azonban őt tennénk meg főgonosznak, jobb, ha tudjuk, hogy ez nem az a film, ami csupa takaros választ tartogatna. Pofátlanság is ilyen orvul felnőttnek nézni a nézőket.
Figyelmébe ajánljuk
Mielőtt halálra röhögnénk magunkat a fideszes digitális harcosokon
Nagyon nehéz megfejteni a fideszes kampány működését, de van néhány elem, amelyek alapján arra lehet következtetni, hogy van muníció a tarsolyban. És ez egyáltalán nem megnyugtató.
Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0
Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.
A Tisza Párt Nemzeti Menete: egészen új helyzetben találta magát egy magyar ellenzéki szavazó
Magyar Péter magáévá tette a Fidesz legsikeresebb dolgait, a szavazói pedig rácsodálkozhattak, hogy többen vannak és menőbb tüntetésekre járnak, mint a fideszéi.
Szerénység, elvtárs!
Ki hitte volna, hogy a magyar író Nobel-díjazása után pár nappal az ország legsikertelenebbje fogja elmagyarázni, mi az irodalmi siker?
1956 Szentesen: nem lőttek egymásra, hiszen régen együtt fociztak
Bár kiadták a tűzparancsot, 1956 őszén Szentesen véráldozat nélkül zajlott le a forradalom, ez a katonákon túl még sok emberen múlt. A gimnázium azonban számontart egy mártírt, aki Veszprémben tanított, és akiért özvegye 32 éven át járt ki a 301-es parcellához.
A béketárgyalás, ami meg sem történt
De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.
„A Péter azt mondta: ne féljetek. Én már nem félek” – tiszás aktivisták között Püspökladányban és Hajdúszoboszlón
Buzizás és újságosztás a piacon, nyomor a fürdőváros szélén. Hajdú-Bihar megyét elérte a változás szele, sokan kárhoztatják a Fideszt. Megnéztük a választókörzetet, ahol azt beszélik, Ruszin-Szendi Romulusz indulhat a Tisza jelöltjeként.
Fél disznó
A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?
Ketten a gombolyagok közt
Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépéseit viszi színre.
Kinek nevét párás üvegre írták
- - turcsányi -
Hogy Alfred Hitchcock életműve – különös tekintettel az ún. nagy műveire – hogyan öregedett, az nyilván hitviták terepe.
Dinnyék közt a gyökér
Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.
Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával
- Simonyi Balázs

