Kevesen ülik meg úgy a lovat, mint Rachel Weisz, de a színésznő ló nélkül is ellenállhatatlan, és pont ez a szerepe: ellenállhatatlannak lenni lóval, ló nélkül, egy csábos özvegyasszony kosztümös szerepében. A rejtélyes özvegy, aki méreggel öl vagy csak a csáberejével pusztít, Daphne Du Maurier találmánya, A Manderley-ház asszonya írójának 1951-es regényében tűnik fel, hogy egy zöldfülű fiatalembert behálózzon Cornwall költőien zöldellő vidékein. Roger Michell nem akkora kaliber, mint Hitchcock, aki a Manderley-házat emelte a halhatatlanságba, de a munkáját értő szaki, aki nemcsak Cornwallból hozza ki a legtöbbet, de Rachel Weiszből is. Mert az a legkevesebb, hogy a színésznő megnyerően léptet fehér lován, de úgy hálózza be áldozatát, olyan mesterien halad fokról fokra, mosolyról mosolyra, hogy azt öröm nézni. A sokáig mit sem sejtő áldozatot a szépfiú szerepekre szakosodott Sam Claflin adja, rá vár, hogy könnyen gerjedelembe jövő és nagy vagyont öröklő fiatalemberként belesétáljon az ágynak kinéző csapdába. Weisz legkisebb fejbillentésére Claflin ideges nyelése a válasz, és előbb-utóbb nem csak a fejek billennek. A kakas kukorékol, a paraszt robotol, az urak és úrhölgyek pedig az ágy és az örökség vonzásában lejtik táncukat, miközben a 19. század tárgyi világa is teszi a dolgát, de nincs az a korabeli porcelán, mely pazarabbul kelletné magát, mint Weisz fekete özvegye. Mielőtt azonban őt tennénk meg főgonosznak, jobb, ha tudjuk, hogy ez nem az a film, ami csupa takaros választ tartogatna. Pofátlanság is ilyen orvul felnőttnek nézni a nézőket.
Figyelmébe ajánljuk
Óriási siker Szlovákiában a 90-es évek hírhedt maffiafőnökéról szóló film második része
Mikuláš Černák történetének első epizódja, a Miki után a folytatás is megtölti a mozikat: a Černák minden idők legsikeresebb filmje lett északi szomszédunknál.
A felcsúti gyerek lehetetlen küldetése
Kitalálta a Belügyminisztérium: lehet kötelező az is, ami önkéntes
A tanodák – ahová önként mennek a gyerekek – szeptembertől kötelesek megadott számú középiskolás fejlesztőfoglalkozását is végezni.
A számok csapdája - benyújtották a 2026-os költségvetési törvényt
Eddig is jó volt minden, de most már aztán végképp az lesz – hirdeti a 2026-os költségvetés tervezete. Családok, nyugdíjasok, harcba! De nem úgy, mert békét hirdetünk, amúgy kövér védelmi kiadással.
Robert F. Prevost személyében először választottak amerikai pápát
Mindent Gyurcsány sem bír ki
Nulladik fázis, avagy kimondani végre, hogy mi veszélyezteti a magyarok biztonságát
Hurrá, itt a gyár!
Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.
Profán papnők
Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügynökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.
Goebbels nélkül Hitler nem tudta volna elhitetni, hogy a német nép őt választotta vezérének
Viszonyítási pontok
Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.