Tévétorrent

The Loch

Tévétorrent

Lehet arról vitatkozni, hogy a brit krimisorozatoknak volt-e, van-e vagy soha el sem múlt az aranykora, esetleg inkább csak amolyan sznob ínyencség volt ez már kezdettől is. Ám az olyan darabok, mint a Broadchurch, Happy Valley, Luther, The Fall vagy a Sherlock időről időre megtörik az amerikai hegemóniát. A britek szeretnek elszöszögni nemcsak az elkövető, de a nyomozó és a gyilkosságot elszenvedő közösség lelki folyamatain is, és az amerikai nagyvárosi helyszínekkel éles kontrasztban álló kisvárosi/vidéki miliő pedig nemcsak egzotikusnak hat, hanem puszta háttérből szereplővé lép elő. Nehéz ezt megunni, de van az a pont, amikor a nézőnek már olyan érzése támad, hogy néhányszor látta már ugyanezt.

A skót The Loch esetében sajnos ez a helyzet. A festői Lochnafoyban valaki brutálisan meggyilkol egy zongoratanárt, majd az esettől látszólag függetlenül a helyi rendőrség talál egy másik testből származó szívet is. Hamar odasereglik néhány neves detektív, és világossá válik, hogy a városkában egy sorozatgyilkos garázdálkodik. Minden a brit krimiknél megszokott rendben halad: a közösség szörnyű titkokat rejteget, a nyomozók (közülük ki­emelkedik a naiv, de éles eszű Laura Fraser és a megfáradt, dörzsölt Siobhan Finneran) egyre jobban bevonódnak az eseményekbe, mindezt pedig precízen megkomponált felvételek szakítják meg a vadregényes skót tájról. Talán a készítők is érezték, hogy nem sok újat tudnak mutatni, ezért a gyilkosságot igyekeztek némi vérrel feldobni – ez már a Fortitude-ban is működött. De a máskor élő, lélegző figurák itt üresek és klisészerűek.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.