Tévétorrent

The Loch

Tévétorrent

Lehet arról vitatkozni, hogy a brit krimisorozatoknak volt-e, van-e vagy soha el sem múlt az aranykora, esetleg inkább csak amolyan sznob ínyencség volt ez már kezdettől is. Ám az olyan darabok, mint a Broadchurch, Happy Valley, Luther, The Fall vagy a Sherlock időről időre megtörik az amerikai hegemóniát. A britek szeretnek elszöszögni nemcsak az elkövető, de a nyomozó és a gyilkosságot elszenvedő közösség lelki folyamatain is, és az amerikai nagyvárosi helyszínekkel éles kontrasztban álló kisvárosi/vidéki miliő pedig nemcsak egzotikusnak hat, hanem puszta háttérből szereplővé lép elő. Nehéz ezt megunni, de van az a pont, amikor a nézőnek már olyan érzése támad, hogy néhányszor látta már ugyanezt.

A skót The Loch esetében sajnos ez a helyzet. A festői Lochnafoyban valaki brutálisan meggyilkol egy zongoratanárt, majd az esettől látszólag függetlenül a helyi rendőrség talál egy másik testből származó szívet is. Hamar odasereglik néhány neves detektív, és világossá válik, hogy a városkában egy sorozatgyilkos garázdálkodik. Minden a brit krimiknél megszokott rendben halad: a közösség szörnyű titkokat rejteget, a nyomozók (közülük ki­emelkedik a naiv, de éles eszű Laura Fraser és a megfáradt, dörzsölt Siobhan Finneran) egyre jobban bevonódnak az eseményekbe, mindezt pedig precízen megkomponált felvételek szakítják meg a vadregényes skót tájról. Talán a készítők is érezték, hogy nem sok újat tudnak mutatni, ezért a gyilkosságot igyekeztek némi vérrel feldobni – ez már a Fortitude-ban is működött. De a máskor élő, lélegző figurák itt üresek és klisészerűek.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.