Tévétorrent

Salvation

Tévétorrent

Van az amerikai science fictionnek egy domináns altípusa, amelyben az Egyesült Államok egyedül menti meg a világot az űrből érkező biztos pusztulástól (pl. Armageddon, A függetlenség napja, Deep Impact). Ezen fikciók egyik visszatérő félelme a Földbe csapódó aszteroida, mely tetemes mérete ellenére mindig váratlanul bukkan fel, és egyedül az amerikai csillagászok/tudósok/NASA-alkalmazottak vannak észnél, hogy megmentsék a hálátlan bolygót. A Salvation hasonló premisszával dolgozik, sőt a drámai hatás érdekében egy valós eseményt, a 2013-as oroszországi Cseljabinszkban bekövetkezett meteorhullást teszik meg kiindulópontnak.

Míg a fantasztikumhoz közelebb eső, látvány- és kalandcentrikus sci-fik inkább a mozikban jellemzőek (Star Wars, Star Trek, A galaxis őrzői), addig a tudományra fókuszáló hard sci-fi és a moralizáló, társadalomtudományos vonal inkább a televízióban virágzik. A Salvation nem kis elbizakodottsággal szeret e két altípus legjobb kombinációjaként tekinteni magára. Míg a nagy formátumú férfiak a bonyolult tudománnyal foglalkoznak, addig a nők a maguk kis felesleges humán szakterületein érzelmeskednek – elég sablonosan. Mindeközben sugárzik a sorozatból az a jobb amerikai filmekben már cikivé vált arrogancia, amely az Egyesült Államokat a szabad világ egyetlen őrének tünteti fel. Gyönyörű (vagy legalábbis szexin kócos) emberek néznek/rohangálnak aggódva hi-tech kütyük között, miközben grafikonokat mutogatnak egymásnak – pedig a sorozatban sok minden van, csak tudomány és valódi érzelmi tétek nincsenek.

Magyar felirat: quinnell

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.