Tévétorrent

Salvation

Tévétorrent

Van az amerikai science fictionnek egy domináns altípusa, amelyben az Egyesült Államok egyedül menti meg a világot az űrből érkező biztos pusztulástól (pl. Armageddon, A függetlenség napja, Deep Impact). Ezen fikciók egyik visszatérő félelme a Földbe csapódó aszteroida, mely tetemes mérete ellenére mindig váratlanul bukkan fel, és egyedül az amerikai csillagászok/tudósok/NASA-alkalmazottak vannak észnél, hogy megmentsék a hálátlan bolygót. A Salvation hasonló premisszával dolgozik, sőt a drámai hatás érdekében egy valós eseményt, a 2013-as oroszországi Cseljabinszkban bekövetkezett meteorhullást teszik meg kiindulópontnak.

Míg a fantasztikumhoz közelebb eső, látvány- és kalandcentrikus sci-fik inkább a mozikban jellemzőek (Star Wars, Star Trek, A galaxis őrzői), addig a tudományra fókuszáló hard sci-fi és a moralizáló, társadalomtudományos vonal inkább a televízióban virágzik. A Salvation nem kis elbizakodottsággal szeret e két altípus legjobb kombinációjaként tekinteni magára. Míg a nagy formátumú férfiak a bonyolult tudománnyal foglalkoznak, addig a nők a maguk kis felesleges humán szakterületein érzelmeskednek – elég sablonosan. Mindeközben sugárzik a sorozatból az a jobb amerikai filmekben már cikivé vált arrogancia, amely az Egyesült Államokat a szabad világ egyetlen őrének tünteti fel. Gyönyörű (vagy legalábbis szexin kócos) emberek néznek/rohangálnak aggódva hi-tech kütyük között, miközben grafikonokat mutogatnak egymásnak – pedig a sorozatban sok minden van, csak tudomány és valódi érzelmi tétek nincsenek.

Magyar felirat: quinnell

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.