Tévétorrent

Ravenswood

Tévétorrent

Vegyünk egy szokásos tinihorrort - és ne lépjünk tovább. Így indul a Ravenswood, ködösen, temetői hangulatban, átkokkal körülvéve, sajnos teljesen kiszámíthatóan. Olyannyira az említett zsáner szerint halad minden, hogy azt hihetnénk, stílusgyakorlatot nézünk. De sajnos még azt sem, hisz ez csak egy újabb ijesztgetős, kísértetházas tinimese.

Ravenswood városa természetesen furcsa és átkozott, ahol a messzi múltban túl sok haláleset történt. Főszereplőink természetesen gimnazisták, akik ugyan nem videóztak közösen, és nem a Végső állomás mozikból igazoltak át, mégis nyakukba szakad egy jól irányzott átok, amely természetesen halállal végződik (avagy kezdődik). Természetesen rengeteg a szellemjárás (kócos vízihullák a függöny mögött, ismerős?), de így legalább a nem túl kreatívan legyilkolt szereplők sem maradnak gázsi nélkül, és megtudhatunk néhány velős bölcsességet a halál utáni életről ("mint hideg óceánban úszni", nem is kérdés). Csakhogy jön két élvezhető szereplő, akiknek a léte és a figurája is a kedvelhető túlzások kategóriájába esik (miattuk reméltünk némi egészséges öniróniát a műfajjal szemben). A temetési vállalkozó nagybácsi leginkább az Addams family egy tagjára emlékeztet; a házinéni pedig egyszerre a Manderley ház asszonyának gonosz házvezetőnője és a tündérkeresztanya. Az egyetlen szórakoztató szál, hogy ők mit kezdenek magukkal a történetben. Sajnos azonban jelenlétük és igyekezetük sem feltétlenül elég ahhoz, hogy egy halálra strapált formába életet leheljenek, ahhoz írókra és invencióra lett volna nyilván szükség.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.