Tévétorrent

Ravenswood

Tévétorrent

Vegyünk egy szokásos tinihorrort - és ne lépjünk tovább. Így indul a Ravenswood, ködösen, temetői hangulatban, átkokkal körülvéve, sajnos teljesen kiszámíthatóan. Olyannyira az említett zsáner szerint halad minden, hogy azt hihetnénk, stílusgyakorlatot nézünk. De sajnos még azt sem, hisz ez csak egy újabb ijesztgetős, kísértetházas tinimese.

Ravenswood városa természetesen furcsa és átkozott, ahol a messzi múltban túl sok haláleset történt. Főszereplőink természetesen gimnazisták, akik ugyan nem videóztak közösen, és nem a Végső állomás mozikból igazoltak át, mégis nyakukba szakad egy jól irányzott átok, amely természetesen halállal végződik (avagy kezdődik). Természetesen rengeteg a szellemjárás (kócos vízihullák a függöny mögött, ismerős?), de így legalább a nem túl kreatívan legyilkolt szereplők sem maradnak gázsi nélkül, és megtudhatunk néhány velős bölcsességet a halál utáni életről ("mint hideg óceánban úszni", nem is kérdés). Csakhogy jön két élvezhető szereplő, akiknek a léte és a figurája is a kedvelhető túlzások kategóriájába esik (miattuk reméltünk némi egészséges öniróniát a műfajjal szemben). A temetési vállalkozó nagybácsi leginkább az Addams family egy tagjára emlékeztet; a házinéni pedig egyszerre a Manderley ház asszonyának gonosz házvezetőnője és a tündérkeresztanya. Az egyetlen szórakoztató szál, hogy ők mit kezdenek magukkal a történetben. Sajnos azonban jelenlétük és igyekezetük sem feltétlenül elég ahhoz, hogy egy halálra strapált formába életet leheljenek, ahhoz írókra és invencióra lett volna nyilván szükség.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.