Tévétorrent

Ravenswood

Tévétorrent

Vegyünk egy szokásos tinihorrort - és ne lépjünk tovább. Így indul a Ravenswood, ködösen, temetői hangulatban, átkokkal körülvéve, sajnos teljesen kiszámíthatóan. Olyannyira az említett zsáner szerint halad minden, hogy azt hihetnénk, stílusgyakorlatot nézünk. De sajnos még azt sem, hisz ez csak egy újabb ijesztgetős, kísértetházas tinimese.

Ravenswood városa természetesen furcsa és átkozott, ahol a messzi múltban túl sok haláleset történt. Főszereplőink természetesen gimnazisták, akik ugyan nem videóztak közösen, és nem a Végső állomás mozikból igazoltak át, mégis nyakukba szakad egy jól irányzott átok, amely természetesen halállal végződik (avagy kezdődik). Természetesen rengeteg a szellemjárás (kócos vízihullák a függöny mögött, ismerős?), de így legalább a nem túl kreatívan legyilkolt szereplők sem maradnak gázsi nélkül, és megtudhatunk néhány velős bölcsességet a halál utáni életről ("mint hideg óceánban úszni", nem is kérdés). Csakhogy jön két élvezhető szereplő, akiknek a léte és a figurája is a kedvelhető túlzások kategóriájába esik (miattuk reméltünk némi egészséges öniróniát a műfajjal szemben). A temetési vállalkozó nagybácsi leginkább az Addams family egy tagjára emlékeztet; a házinéni pedig egyszerre a Manderley ház asszonyának gonosz házvezetőnője és a tündérkeresztanya. Az egyetlen szórakoztató szál, hogy ők mit kezdenek magukkal a történetben. Sajnos azonban jelenlétük és igyekezetük sem feltétlenül elég ahhoz, hogy egy halálra strapált formába életet leheljenek, ahhoz írókra és invencióra lett volna nyilván szükség.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”