Tévétorrent

Scream

  • (svébis)
  • 2015. október 10.

Tévétorrent

Wes Craven kultikus tetralógiáján alapuló széria első részében arról elmélkednek a fiatalok, hogy bár számtalan népszerű horrorsorozat fut manapság, egy sla­sherből képtelenség sorozatot készíteni. „A slasher-filmek gyorsan és fényesen égnek.” Elsőre ironikusnak tűnt az önreflexivitás, valójában nincs szó másról, mint hogy már kezdetekkor bevédte magát a Sikoly sorozatváltozata. És volt is miért.

Sajnos tényleg túl hamar ellobban. Az első néhány epizód felvonultatja a műfaj legjavát, számtalan filmet meghív, számtalan módon, és még a mészárlások is bátornak mondhatók. Az új Sikoly-álarc a Halloween Michael Myersét idézi, a jelenre nehezedő múltbéli tragédia a Péntek 13 Jasonjét juttatja eszünkbe, elhangzik a Rémálom az Elm utcában kultikussá vált mondata („Welcome to my nightmare”), és az első pillanattól van potenciális final girl jelöltünk és mindent tudó mozibuzink. Aztán szép lassan kezd kiveszni minden erény a Scream­ből. A Craventől örökölt műfajelemzések és az ötletes vérfürdők helyét átveszi a gyámoltalan fenyegetőzés és moralizálás. A maszkos gyilkos infantilis telefonbetyárrá küzdi le magát, aki házi szexvideókkal sokkolja szerencsétlen áldozatait. Ráadásul hiányzik az eredeti Sikoly egyik legnagyobb érdeme: mindenki tisztában van a slasher szabályaival, és mégis megszegi azokat. A nemtörődömség teszi őket kiszolgáltatottá. A szériában üresen csen­genek ezek a műfaji reflexiók, nincs következményük, nem eszközei a dramaturgiának, pusztán jól hangzó gegek.

A Scream metaslasher akar lenni, cinkos összekacsintás, de csak unalmas.

Magyar felirat: Kai & markiboi

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.