tévétorrent

Residue

Tévétorrent

A két főszereplő (Na­thalia Tena és Iwan Rheon) a Trónok harcából emigrált, előbbinek kevéssé, utóbbinak jobban megy az új feladat: a naiv, igazságkereső szóvivő szerepe kevéssé zavaró, mint az abszolút elmesélővé és narrátorrá avanzsált fotósé. Utóbbi túlzó bölcselkedéssel összegzi és nyitja a részeket, pedig önmagában a fotót tenni mesélővé, nagyon is jó ötlet.

A titokzatos robbanás, a még titokzatosabb vegyi fegyver (vírus?) kiszabadulása, a város egy részének karanténban, másik részének tudatlanságban tartása ugyanis a fotó által olyan képi világot kap, amely önmagában is megérdemelne egy sorozatot. A rengeteg statikus kép, a hosszú snittekben mutogatott arcok, a játék az álarcokkal és a képi közhelyekkel nagyon ügyes, s e vizuális zsúfoltság meg is magyarázza, hogy miért nem egy filmet, hanem három részre szabdalt pilotot kapunk, hiszen az egy huzamra végignézés nyilván egy epilepsziás roham veszélyét rejti magában. Ráadásul a sci-fi és misztikum minden kliséjének felhasználásával folyamatos feszültségkeltés folyik: a három rész végére szépen ívelünk az egyre irracionálisabb felé.

De az egésznek se füle, se farka. Van valami árnyék, valami gonosz, ami karanténon belül meg kívül is szedi az áldozatait; vírus-e vagy fegyver, netán ufó, nem tudni. Szupertitkos a rendszer és a többi; csak egy túl hosszú bevezetőt kapunk az első évadnak mondott pilotfüzérben, de hogy a történetnek valaha vége lesz, hogy ki fog derülni, mi a turpisság, nos, arról szó sincs. Pedig anélkül a fene se fogja feleslegesen ijesztgettetni magát.

Magyar felirat: Mor Tuadh – 3G – gricsi

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.