Tévétorrent

Seed

  • Szabó Ádám
  • 2013. június 30.

Tévétorrent

A gyereknevelés nehézségei; a szinglilét és a párkapcsolat előnyei és ártalmai; meleg és konzervatív családok békés együttélése - ezek nélkül ma már nem érdemes 20 perc formátumú komédiát, folytatásos vígjátéksorozatot készíteni.

A Seed a műfaj családi vonulatú válfaját tökélyre fejlesztő Modern családhoz hasonlóan mérhetetlen toleranciával és polkorrektséggel kezeli szereplőit és helyzeteit - csak épp a szív és az igazi poénok hiányoznak belőle.

A kanadai sorozatban mindenki pontosan olyan, amilyennek első pillanatban tűnik; nem várt poénok vagy helyzetek nemigen akadnak. Pedig a felütés ezt ígéri: a link főhős Harry, aki afféle szegény ember Charlie Sheenje, egyszer csak szembetalálja magát spermadonációjának gyümölcseivel, akik felcseperedve meg akarják ismerni igazi apjukat. Az egyik kissrácot leszbikus nők, a másikat karótnyelt gazdag szülők nevelik, de mindez végül is teljesen mindegy, hiszen igazi súlyuk sem a figuráknak, sem az eseményeknek nincs.

A hasonszőrű sorozatok talán legfontosabb jellemzője a feel-good, a jóvilág-szindróma, ahol bármi történjék, azért egymásra számíthatnak a szereplők - és ez az, amiben ez a show jól is teljesít, ha néha kicsit erőltetetten is, de hozza a kötelezőt a tét nélküli konfliktusoktól kezdve a semmitmondó és előre sejthető megoldásokon át az utolsó jelenetig, melyben véletlenül mindig egy szobába szaladnak össze a szereplők. Csak épp egy kis finesz, egy apró él, egy emlékezetes alak vagy pillanat hiányzik, ami miatt nemcsak elnézegeti az ember ezt az ártatlan 20 percet, hanem türelmetlenül várja a következőt.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.